Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Reklamy suplementów diety bez lekarzy i farmaceutów?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 4 maja 2016 09:36

Reklamy suplementów diety bez lekarzy i farmaceutów? - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Samoregulacja suplementów na finiszu...

W odpowiedzi na propozycję samoregulacji branży zaproponowanej przez UOKiK, Związek SUPLEMENTY POLSKA oraz PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty, przedstawiły Kodeks dobrych praktyk reklamy suplementów diety. Prace nad finalną wersją dokumentu powinny zakończyć się w przeciągu kilku kolejnych miesięcy.

Zgodnie z deklaracjami i ustaleniami, jakie wspólnie złożył Związek Producentów i Dystrybutorów SUPLEMENTY POLSKA oraz PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty przygotowana została propozycja samoregulacji w zakresie reklamy suplementów diety. Proces prowadzony był transparentnie i obejmował szeroki krąg uczestników od producentów po dystrybutorów. W wyniku działań przedstawicieli branży, którym w szczególny sposób zależy na podjęciu unikalnej współpracy w kierunku poprawy praktyk reklamowych, wypracowano propozycję „Kodeksu dobrych praktyk reklamowych suplementów diety”. Do projektu dołączyła również Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medyczych POLFARMED. 

„Obecnie w polskim jak i europejskim prawie funkcjonują regulacje dotyczące reklamy suplementów diety. Odpowiedzialny przemysł od zawsze działa zgodnie z nimi. Jedynie firmy, którym nie zależy na budowaniu swojej wiarygodności, stosują je wybiórczo. Samoregulacja jest dla nas naturalnym etapem rozwoju rynku, dlatego SUPLEMENTY POLSKA oraz PASMI podjęły inicjatywę stworzenia wspólnej listy dobrych praktyk, jakie powinny obowiązywać wszystkich obecnych na tym rynku.” – mówi Jarosław Lichodziejewski, prezes Związku Producentów i Dystrybutorów SUPLEMENTY POLSKA. 

„Jesteśmy przekonani, iż zaproponowane w kodeksie regulacje, w tym między innymi zakaz używania w reklamie suplementów diety lekarza i farmaceuty oraz atrybutów towarzyszących tym zawodom, wpłynie znacząco na odbiór reklamy tej grupy produktów przez konsumenta. Zaproponowane przez branżę zmiany mają na celu przede wszystkim nie wprowadzanie konsumenta w błąd oraz edukację w zakresie suplementów diety, które są  uzupełnieniem codziennej diety.” – komentuje Ewa Jankowska, prezes PASMI.

Źródło: Materiały Prasowe

 

 

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Najciekawsze oferty pracy (przewiń)

Zobacz także