Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Ile firmy farmaceutyczne wydają na reklamę?

MedExpress Team

Alicja Dusza

Opublikowano 22 czerwca 2015 09:32

Ile firmy farmaceutyczne wydają na reklamę? - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Firmy farmaceutyczne wydają coraz więcej na reklamę leków. Sprawdź, ile.

Firmy farmaceutyczne wydają coraz więcej na reklamę leków. Sprawdź, ile.

Eksperci z PharmaExpert szacują, że wartość sprzedaży leków tylko dla rynku aptecznego na koniec 2015 roku wyniesie blisko 30,3 mld zł. Będzie to 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.Szacuje się również, że rosną również wydatki na reklamę. Tylko w pierwszym kwartale tego roku firmy z branży farmaceutycznej wydały na promocję ponad 262 mln zł, czyli o 5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z danych spółki Codemedia.

–  W I kwartale 2015 roku branża farmaceutyczna wydała trochę więcej niż w I kwartale 2014 o około 5 proc. Natomiast widać pewną zmianę, jeżeli chodzi o media. Tutaj niewiele – około 2 proc. – straciła telewizja, natomiast bardzo mocno zyskało radio – powiedział Piotr Bieńko, prezes zarządu Codemedia.

Firmy z branży farmaceutycznej najchętniej wykorzystywały do promocji telewizję, inwestując w to medium 63 proc. budżetu marketingowego, czyli 166 mln zł. Wydatki na telewizję spadły o 12 proc. w stosunku do ostatniego kwartału 2014 roku, a w stosunku do okresu styczeń-marzec 2014 roku o 2 proc. Natomiast 19 proc. nakładów, czyli ponad 50 mln zł, dotyczyło reklamy radiowej. Wydatki wzrosły o 37 proc. w stosunku do IV kwartału 2014 roku i o aż 22 proc. w stosunku do I kwartału ubiegłego roku.  

W pierwszych miesiącach tego roku firmy farmaceutycznie najczęściej reklamowały środki przeciwprzeziębieniowe.

Źródło: newseria

Podobne artykuły

Monosnap Book kw1.pdf - Adobe Acrobat Reader (64-b
„Służba Zdrowia”

Urodzone za wcześnie

19 kwietnia 2024
Zrzut-ekranu-2022-11-24-o-122823
19 kwietnia 2024

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także