Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

60% strażaków umiera z powodu nowotworów!

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 3 kwietnia 2019 11:02

60% strażaków umiera z powodu nowotworów! - Obrazek nagłówka
Fot. MedExpress TV
O kampanii "Mundur nie zbroja" mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji „OnkoCafe – Razem Lepiej”.

Jakie są główne cele prowadzonej kampanii „Mundur nie zbroja”?


Pomysł na kampanię "Mundur nie zbroja" powstał po wielu telefonach ze strony strażaków do naszej fundacji z prośba o wsparcie ich wykładami na temat profilaktyki nowotworowej. Strażacy zgłosili się również do nas z prośbą o objęcie wsparciem psychologicznym dla jednej z ich koleżanek, pracującej w straży, która zachorowała na glejaka. Trudno byłoby nam dojechać do każdej jednostki straży w Polsce z edukacją bezpośrednią, liczba zgłaszanych problemów zainspirowała nas do stworzenia kampanii edukacyjnej, która wesprze informacyjnie szersze grono strażaków wiedzą z zakresu przeciwdziałania nowotworom w tej właśnie grupie zawodowej.

Kogo udało się zaangażować w kampanię?


W kampanię z dużym zaangażowaniem włączyły się grupy strażaków działające w tym środowisku zawodowym tj. CFBT – podmiot, którego celem jest propagowanie rozwiązań ograniczających choroby zawodowe wśród strażaków z inicjatywą "Zdrowy_Raktonik" i "NieDlaRakaWStraży"; Droga Ratownika – podmiot, angażujący się w przedsięwzięcia dotyczące edukacji, rozwoju i krzewienia dobrych nawyków, w tym. profilaktyki nowotworowej wśród strażaków; portal branżowy o tematyce zdrowotnej Medexpress oraz Głos Pacjenta Onkologicznego jako patroni medialni Kampanii. Partnerem strategicznym jest firma TMS, dystrybutor sprzętu medycznego, specjalizującego się w radioterapii. Instytut Strategii i Rozwoju, specjalizujący się w realizacji długoterminowych usług z zakresu Public Relations oraz doradztwa strategicznego.

Akcja społeczna skierowana jest do środowiska strażaków. Dlaczego właśnie ta grupa zawodowa?


Według badań NIOSH (USA) i Krajowego Rejestru Nowotworów (Finlandia) 60% strażaków umiera z powodu nowotworów. W Polsce ponad 30000 strażaków, każdego dnia, wykazuje się bohaterstwem w walce z żywiołami, wystawiając na ryzyko swoje zdrowie. Niebezpieczna praca naraża na ryzyko zachorowania na chorobę onkologiczną. Strażacy to często młode kobiety, mężczyźni, otoczeni rodziną. W natłoku codziennych obowiązków i trudzie pracy często zapominają o profilaktyce i badaniach przesiewowych, które tak jak oni potrafią ratować życie. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć środowisko strażaków i ich bliskich naszym doświadczeniem i wiedzą z zakresu roli badan przesiewowych, stałego dbania o własne zdrowie, ale również dostarczyć wiedzy o tym jak mądrze wspierać w chorobie.

Jakie działania planują Państwo w ramach kampanii?


W ramach kampanii powstała strona internetowa www.mundurniezbroja.pl, która dostarcza podstawowej wiedzy z zakresu zdrowego stylu życia oraz wykazy podstawowych badań przesiewowych dla kobiet i mężczyzn w poszczególnych grupach wiekowych, ale też podaje praktyczne wskazówki jak przeprowadzić samobadanie piersi i jąder. Stworzyliśmy również broszurę edukacyjną, która będzie dystrybuowana do strażaków oraz dostępna do pobrania na stronie kampanii i stronie fundacji www.onkocafe.pl . W najbliższym czasie planujemy również przeprowadzenie dwóch spotkań edukacyjnych dla strażaków i ich bliskich z regionu Olsztyna i Lublina.

Czy po sukcesie kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa.”, planuje Pani podobną promocję kalendarzy zachęcającymi do badań profilaktycznych tym razem ze strażakami?


Kampania "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" spotkała się z ogromnym zainteresowaniem społeczeństwa co pokazało nam, że nadal jest ogromna potrzeba ciągłej edukacji z zakresu przeciwdziałania nowotworom, które dotykają coraz więcej osób. Choroba dotyka nie tylko pacjenta, ale również jego bliskich rodzinę, przyjaciół. Warto zatem podejmować wszelkie działania, aby wspierać tych, którzy chorują i tych, którzy wspierają chorych. Jako organizacja pacjencka staramy się dzielić naszą wiedzą i doświadczeniem choroby, aby pomagać innym chorym i ich bliskim.
W kampanię BreastFit zaangażowali się sportowcy jednak rozważamy połączenie tych dwóch środowisk w naszych dalszych działaniach.

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.