Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

BCC zabiera stanowisko w sprawie reklamy suplementów diety

MedExpress Team

Alicja Dusza

Opublikowano 20 kwietnia 2016 14:01

BCC zabiera stanowisko w sprawie reklamy suplementów diety - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock / Getty Images
Ministerstwo Zdrowia chce przyjrzeć się rynkowi suplementów diety. Co na to pracodawcy?

Zdaniem BCC, resort zdrowia powinien wypracować stanowisko w sprawie suplementów diety. Ale zdaniem pracodawców całkowity zakaz reklamy suplementów jest niewskazany.

"Opowiadamy się za rozsądnym kontrolowaniem w mediach treści i formy reklamy suplementów diety i leków sprzedawanych bez recepty. Potrzebne jest monitorowanie takich reklam, zarówno przez Ministerstwo Zdrowia, GIS, GIF, UOKiK oraz samorząd lekarski i aptekarski. Również Rada Reklamy powinna bardziej zdecydowanie kontrolować przestrzeganie Kodeksu Etyki Reklamy. Wszelkie prawne ograniczenia powinny nastąpić po solidnym przeprowadzeniu badań rynku i otrzymaniu wiarygodnego potwierdzenia, że za wzrost spożycia suplementów diety i leków OTC odpowiada ich niewłaściwie prowadzona reklama. Na tej podstawie należy wypracować skuteczne narzędzia weryfikacji zgodności treści reklam z obowiązującym prawem krajowym i unijnym.
Reklama suplementów diety musi być przede wszystkim rzetelna. Nie może i nie powinna sugerować, że suplement jest lekiem, tak samo jak „aktor” przebrany w biały fartuch udający lekarza lub farmaceutę, którego odbiorca traktuje jako autorytet medyczny. Niestety jest to często celowe i nieuczciwe działanie specjalistów od reklamy i marketingu. Również wielu przedsiębiorców stosuje w tym zakresie nieetyczne praktyki. Łamane są w ten sposób obowiązujące, unijne przepisy dotyczące przekazywania konsumentom informacji na temat żywności (suplementów diety), które nie powinny wprowadzać ich w błąd. To jednak zadnie dla UOKiK - informuje BCC.

Źródło: BCC

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.