Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

GIF: reklama popularnego leku na żylaki niezgodna z obowiązującymi przepisami

MedExpress Team

Katarzyna Wróblewska

Opublikowano 19 stycznia 2015 09:09

GIF: reklama popularnego leku na żylaki niezgodna z obowiązującymi przepisami - Obrazek nagłówka
Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję o wstrzymaniu bezpłatnego oferowania leku. O który popularny lek chodzi?
[caption id="attachment_55295" align="alignnone" width="620"]Thinkstock / Getty Images Thinkstock / Getty Images[/caption]

Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję o wstrzymaniu bezpłatnego oferowania leku. O który popularny lek chodzi?

 

Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał Przedsiębiorstwu Farmaceutycznemu LEK-AM Sp. z o.o. decyzję nakazującą natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Diosminex tabletki powlekane, polegającej na dodawaniu do każdego zakupionego w aptece opakowania w/w produktu leczniczego korzyści w postaci 1 opakowania produktu o nazwie Diosminex żel.

Zdaniem GIF  działania reklamowe tabletek Diosminex mogą naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy. Zgodnie z prawem reklama produktu leczniczego nie może polegać na oferowaniu lub obiecywaniu jakichkolwiek  korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni w zamian za nabycie produktu leczniczego lub dostarczenia dowodów, że doszło do jego nabycia.

Tymczasem w ramach reklamy w zamian za nabycie produktu Diosminex 60 tabletek powlekanych kupujący otrzymywał produkt Diosminex żel. Do naruszenia prawa doszło w dwóch aptekach na terenie województwa śląskiego.

W toku postepowania GIF ustalił, że przedstawiciel producenta dostarczył do jednej z aptek opakowania produktu Diosminex żel opatrzone naklejką „nie do sprzedaży, próbka bezpłatna” w celu rozdawania pacjentom albo na użytek własny farmaceutów z apteki. W drugiej aptece produkt został dostarczony przez hurtownię. Kierownik apteki twierdził, że dodawanie żelu do tabletek miało na celu uzupełnieniem kuracji. Producent leku tłumaczył z kolei, że była to inicjatywa własna aptek.

Źródło: gif.gov.pl

Czytaj także: Zmiany we władzach PZ

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także