Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Czy reklamy suplementów diety znikną z mediów?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 12 lipca 2016 08:35

Czy reklamy suplementów diety znikną z mediów?
 - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Rzecznicy odpowiedzialności zawodowej wydali wspólne stanowisko.

Rzecznicy odpowiedzialności zawodowej medycznych samorządów zawodów zaufania publicznego:

Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Naczelnej Izby Aptekarskiej mgr farm. Kazimierz Jura,


Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Naczelnej Izby Lekarskiej lek. Grzegorz Wrona,


Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych dr n. med. Grażyna Rogala-Pawelczyk, 

Rzecznik Dyscyplinarny Krajowej Izby Diagnostów Laboratoryjnych mgr Ewa Brzezińska

wydali stanowisko:
1) dostrzegamy potrzebę wprowadzenia w ustawach regulujących wyroby medyczne (ustawa z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych) oraz suplementy diety (ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia) przepisów ograniczających reklamę tych produktów, podobnie jak ma to miejsce w stosunku do produktów leczniczych (ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne); w szczególności powinno to polegać na zakazie prezentowania tych produktów przez osoby posiadające wykształcenie medyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia;


2) pełniąc funkcję organu sprawującego nadzór nad wykonywaniem poszczególnych zawodów medycznych, zawodów zaufania publicznego, będziemy w ramach swoich samorządów zawodowych zabiegać o wzmocnienie lub utrzymanie w obecnym kształcie przepisów zabraniających osobom wykonującym te zawody uczestniczenia w reklamach produktów leczniczych, suplementów diety oraz wyrobów medycznych.

Źródło: NIL

Tematy

nia / nil

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także