Dyżury przedstawicieli organizacji pacjentów w styczniu

Medexpress

Opublikowano 22 stycznia 2019, 10:40

181144228 Thinkstock/GettyImages
Medexpress

Opublikowano 22 stycznia 2019, 10:40

W ramach projektu, podczas dyżurów pełnionych pod bezpłatnym numerem 800-190-590, specjaliści z poszczególnych organizacji wraz z ekspertami Rzecznika udzielają telefonicznych porad, informacji oraz wsparcia dotyczącego określonych chorób.
Do końca stycznia na Telefonicznej Informacji Pacjenta będą dyżurować następujące organizacje:
22 stycznia (wtorek) – 15:00 - 18:00 Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Reumatyków „REF” – organizacja po raz pierwszy na dyżurze;
Zakres prowadzonych porad:
• informowanie czym jest reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) i inne choroby reumatyczne, głównie zapalne
• popularyzacja wiedzy na temat metod diagnostyki i leczenia chorób reumatycznych,
• informowanie o terapiach w chorobach reumatycznych, głównie zapalnych,
• wsparcie dla osób z chorobami reumatycznymi, szczególnie dla osób niepełnosprawnych
23 stycznia (środa) – 11:00 - 13:00 Stowarzyszenie Pomocy Psychologicznej SYNTONIA;
Zakres prowadzonych porad:
• jak rozumieć zmiany w zachowaniu osób starszych,
• co robić gdy bliscy tracą pamięć,
• jak rozmawiać z osobami starszymi, w tym z osobami cierpiącymi na zaburzenia pamięci i choroby neurodegeneracyjne (ch.Alzheimera),
• jak podtrzymać sprawność umysłową i samodzielność podopiecznych,
• jak radzić sobie z emocjami, które towarzyszą opiece, zwłaszcza opiece nad osobą bliską.
24 stycznia (czwartek) – 15:00 - 17:00 Stowarzyszenie pomocy Chorym na mięsaki SARCOMA – organizacja po raz pierwszy na dyżurze;
Zakres prowadzonych porad:
• Udzielanie porad i przekazywanie informacji dotyczących organizacji procesu diagnostyki i leczenia pacjentów onkologicznych;
• Pomoc i wsparcie pacjentów onkologicznych oraz ich bliskich;
• Informowanie o nowotworach tkanek miękkich, kości oraz czerniaków.
30 stycznia (środa) – 12:00 - 16:00 Stowarzyszenie Osób z MTM UroConti
Zakres prowadzonych porad:
• informowanie czym jest NTM
• popularyzacja wiedzy na temat metod diagnostyki i leczenia nietrzymania moczu
• wsparcie dla osób z problemem nietrzymania moczu i ich rodzin.
31 stycznia (czwartek) – 14:00-16:00 Fundacja Onkocafe – Razem Lepiej
Zakres prowadzonych porad:
• poradnictwo w zakresie radzenia sobie z chorobą nowotworową;
• psychoedukacja;
• konsultacje z zakresu leczenia onkologicznego.
Więcej informacji o osobach dyżurujących oraz grafik z dyżurami przedstawicieli organizacji pacjentów znajduje się na naszej stronie internetowej:
http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo
Wszystkie zainteresowane osoby mogą zadzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590, gdzie zostaną połączeni z przedstawicielem organizacji pacjentów.
Źródło: RPP
Pobierz ten artykuł w formacie .pdf

Tematy

RPP / rzecznik praw pacjenta / organizacje pacjenckie / Łączy nas pacjent
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31