Wizerunek lekarza w innowacjach medycznych
Date of the event
27 May 2025 (4 p.m.) (6 p.m.)
Format
Wydarzenie online (cała Polska)
Event Description
Wykładowca:
dr n. hum. Iwona Kania – absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego (2012), z wykształcenia logopeda, posiada tytuł doktora nauk humanistycznych w specjalności językoznawstwo polonistyczne, który uzyskała na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Przez sześć lat pracowała w Państwowym Instytucie Medycznym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie, ostatni rok pełniła funkcję rzeczniczki prasowej. Była odpowiedzialna za tworzenie strategii komunikacji oraz polityki informacyjnej szpitala oraz nadzór nad jej realizacją, reprezentowanie placówki w mediach, event management i zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych. W sierpniu 2023 r. powołana na funkcję rzecznika prasowego Ministerstwa Zdrowia i Dyrektora Biura Komunikacji MZ. Od połowy stycznia 2024 pracuje w Naczelnej Izbie Lekarskiej jako zastępca rzecznika prasowego.
Aktywny wykładowca (Uniwersytet Warszawski, Instytut Rozwoju Edukacji) i komentator medialny.
Szkolenie ma na celu poprawę wizerunku zawodowego lekarzy, co może przełożyć się na ich sukces zawodowy, zadowolenie pacjentów oraz pozytywne postrzeganie w środowisku medycznym. Główne cele takiego szkolenia to:
- Budowanie zaufania pacjentów: Poprzez odpowiedni wizerunek lekarze mogą budować relacje oparte na zaufaniu. Celem jest nauczenie lekarzy, jak komunikować się z pacjentami w sposób empatyczny, profesjonalny i zrozumiały, co sprzyja lepszemu porozumieniu.
- Skuteczna komunikacja: Lekarze uczą się jak efektywnie przekazywać informacje pacjentom, zarówno w kontekście diagnoz, jak i zaleceń medycznych. Zrozumienie jak właściwie komunikować się z pacjentem w sposób zrozumiały i pełen szacunku jest kluczowe.
- Zarządzanie reputacją: Lekarze zdobywają wiedzę na temat tego, jak dbać o swoją reputację, zarówno w relacjach z pacjentami, jak i w środowisku zawodowym. Obejmuje to m.in. kontrolowanie swojego wizerunku w mediach społecznościowych i publicznych wystąpieniach.
- Zwiększenie satysfakcji pacjentów: Poprzez odpowiedni wizerunek lekarz może stworzyć atmosferę komfortu, zaufania i profesjonalizmu, co sprzyja poprawie jakości relacji z pacjentem i ich satysfakcji z usług medycznych.
- Zwiększenie efektywności zawodowej: Wizerunek lekarza wpływa na jego postrzeganą kompetencję, co może prowadzić do większej liczby pacjentów, pozytywnych opinii oraz większej kariery zawodowej. Lekarze uczą się, jak skutecznie zarządzać swoją obecnością w świecie medycznym.
Program:
1. Wstęp i Powitanie
- Powitanie uczestników
- Krótkie wprowadzenie do tematu webinaru
2. Dlaczego lekarze powinni być obecni w Social Media?
- Zmiany w sposobach komunikacji pacjent-lekarz
- Korzyści z obecności online: budowanie zaufania, edukacja pacjentów, rozwój kariery
- Rola social media w promocji zdrowia i profilaktyce
3. Wybór odpowiednich platform społecznościowych
- Przegląd popularnych platform: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter
- Które platformy są najbardziej odpowiednie dla lekarzy?
- Jakie rodzaje treści najlepiej pasują do każdej platformy?
4. Budowanie autentycznego i profesjonalnego wizerunku online
- Jak stworzyć profesjonalny profil lekarza w Social Media?
- Przykłady najlepszych praktyk: jak łączyć autentyczność z profesjonalizmem
- Jak unikać kontrowersji i błędów, które mogą zaszkodzić reputacji?
- Etos pracy lekarza w sieci – granice prywatności
5. Tworzenie wartościowych treści dla pacjentów
- Jakie treści przyciągają pacjentów? Informacje edukacyjne, porady zdrowotne, odpowiedzi na pytania
- Przykłady treści: infografiki, posty edukacyjne, filmy instruktażowe, transmisje na żywo
- Jak angażować pacjentów w dyskusję i pytania?
6. Interakcja z pacjentami w Social Media
- Jak zarządzać pytaniami i komentarzami w sposób profesjonalny?
- Budowanie relacji z pacjentami: komunikacja, zaufanie, odpowiedzialność
- Jak unikać kwestii prawnych (np. tajemnica lekarska, RODO)?
7. Podsumowanie i sesja Q&A
- Krótkie podsumowanie najważniejszych punktów webinaru
- Odpowiedzi na pytania uczestników
8. Zakończenie
- Podziękowanie za udział
- Informacja o dostępnych materiałach po webinarze
- Zachęta do dalszego rozwoju obecności w social media
Szkolenie realizowane będzie w partnerstwie z NIL IN Sieć Lekarzy Innowatorów.
Wykładowca: dr n. hum. Iwona Kania
Szkolenie on-line
27.05.2025
godz. 16:00 - 18:00
Wtorki z innowacjami
Kontakt do organizatora: [email protected]
Event Details
- Organizer
- Ośrodek Kształcenia Naczelna Izba Lekarska
- Contact to the organizer
- e-mail: [email protected], nr tel. 22 559 13 00
- Event page
- click here
Upcoming Events
Rozpoczęcie współpracy w badaniu klinicznym pomiędzy zespołem badawczym a sponsorem
23 June 2025 (6 p.m.)
Wydarzenie online (cała Polska)
Lekarz w cyfrowym świecie: Jak chronić dane pacjentów i unikać zagrożeń
24 June 2025 (6 p.m.)
Wydarzenie online (cała Polska)
Diagnostyka i leczenie obturacyjnego bezdechu sennego
25 June 2025 (4 p.m.)
Wydarzenie online (cała Polska)
The 9th Mayo Clinic Neurology Faculty Teaching Course on Movement Disorders, Dementia, Multiple Sclerosis, Paraneoplastic Syndromes and Headaches
26 June 2025 (8 a.m.)
Hotel Courtyard by Marriott Katowice City Center, ul. Uniwersytecka 13, Katowice