Epidemia koronawirusa: Sposób na bezpieczne konsultacje

Do 30 września br. można bezpłatnie testować aplikację Comarch MedCall umożliwiającą prowadzenie wideokonsultacji. To bezpieczny komunikator, który pozwala na udzielanie pełnowartościowych porad medycznych, podczas których jest możliwość wystawienia e-recepty i e-zwolnienia. Sprawdził się już podczas pandemii koronawirusa i z pewnością pozostanie z nami na zawsze.
Medexpress 2020-06-29 09:51

Wszyscy wiedzieliśmy, że telemedycyna to przyszłościowe rozwiązanie, jednak pandemia przyspieszyła nadejście przyszłości. Zmuszeni sytuacją zaczęliśmy korzystać z tych narzędzi i odkrywając ich zalety, zastanawialiśmy się, dlaczego tak późno. Z wideokonsultacji i teleporad na pewno już nie zrezygnujemy, nawet jeśli koronawirus zniknie.

Wystarczy dobra aplikacja

Wideokonsultacje sprawdzają się podczas pandemii koronawirusa, ale nie tylko. Zarówno pacjent, jak i lekarz mogą z nich korzystać niezależnie od miejsca pobytu, nawet podczas wakacyjnego wyjazdu, bez konieczności wizyty w przychodni i czekania w kolejce. Aplikacja Comarch MedCall umożliwia wpisanie wideokonsultacji na stałe w ofertę lekarza i placówki medycznej. Można ją stosować zarówno w POZ, AOS, a także w zdalnej opiece psychiatrycznej oraz psychologicznej. W prosty i bezpieczny sposób pozwala na komunikację online audio-wideo z pacjentem, który łączy się z lekarzem poprzez aplikację mobilną. Jest to intuicyjne i proste narzędzie dla lekarzy. W przeciwieństwie do teleporady, lekarz podczas wideokonsultacji może obejrzeć pacjenta, a także zademonstrować mu np. sposób stosowania leków wziewnych przy pomocy inhalatora.

Jak działa Comarch MedCall?

Lekarz lub placówka zakłada sobie konto na platformie www.medcall.pl i wysyła pacjentowi SMS do pobrania darmowej aplikacji mobilnej dostępnej w App Store i Google Play, która umożliwi mu odbieranie połączeń audio-wideo od lekarza. Dodatkowo, jeśli pacjent zainstaluje sobie Comarch HealthNote - mobilną książeczkę zdrowia, gdzie gromadzi wszystkie wyniki badań, w tym wskanowane USG, własne pomiary ciśnienia czy pomiary cukru, podczas wideokonsultacji może te dane udostępnić lekarzowi. Umawianie wideokonsultacji odbywa się jak rejestracja na normalną wizytę, tylko że pacjent w wyznaczonym czasie czeka w domu na wideopołączenie. Lekarz loguje się na swoje konto na stronie medcall.pl, wprowadza numer telefonu pacjenta, by się z nim połączyć, a ten odbiera połączenie w aplikacji mobilnej. Tożsamość pacjenta weryfikujemy, prosząc go o numer PESEL, który sprawdzamy w posiadanej dokumentacji medycznej. W ramach wideokonsultacji lekarz może wystawić e-receptę lub e-zwolnienie.

Dlaczego warto mieć dobrą aplikację?

Ci, którzy korzystali już z Comarch MedCall wiedzą, że zapewniła im ciągłość działania i leczenia w dobie pandemii. Gwarantuje bowiem komfort udzielenia pełnowartościowych świadczeń, eliminując ryzyko zakażenia koronawirusem. Oferuje też bezpieczeństwo prowadzonej konsultacji, którego nie zapewniają popularne komunikatory przeznaczone do prywatnego użytku. Lekarz nie musi dzielić się swoimi danymi z pacjentem, który po prostu odbiera połączenie w aplikacji. Warto też wiedzieć, że istnieje możliwość dofinansowania zakupu odpowiednich systemów ze środków publicznych dla placówek podstawowej opieki zdrowotnej. Comarch MedCall jest narzędziem, z którego przychodnia czy gabinet lekarski może korzystać na stałe.

PDF

Zobacz także