GIS zabiera głos w sprawie reklamy suplementów diety. Będą wyższe kary

gis
Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć reklamy suplementów diety. Resort chce powołać zespół, który zajmie się reklamami suplementów. Będą również ograniczenia w ich rejestracji. Głos w tej sprawie zabrał również szef GIS.
Alicja Dusza 2016-04-28 09:05

Główny inspektor sanitarny odniósł się do apelu Naczelnej Rady Lekarskiej w sprawie wprowadzenia zmian legislacyjnych zmierzających do ograniczenia reklamy środków spożywczych, ze szczególnym uwzględnieniem suplementów diety, z udziałem osób posiadających wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub odwoływania się do osób sugerujących posiadanie takiego wykształcenia. Reklama suplementów diety z wizerunkiem lekarza czy farmaceuty jest niedozwolona. Poza tym takie reklamy wprowadzają w błąd, bo mogą sugerować, że jest to środek leczniczy.

„[...] Kwestia reklamy środków spożywczych, w tym suplementów diety została uregulowana na poziomie Unii Europejskiej. Jednakże zmiany, które byłyby zasadne do implementacji na poziomie prawa krajowego w przyszłości, mające na celu poprawę skuteczności i efektywności bieżącego nadzoru nad suplementami diety to zwiększenie wysokości kar pieniężnych za nieprawidłowe znakowanie suplementów diety, w tym ich reklamę i prezentację. Obecnie maksymalna kara pieniężna za niezgodne z prawem żywnościowym oznakowanie, prezentację, reklamę i promocję środków spożywczych wynosi do trzydziestokrotnego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej za rok poprzedzający. Kara ta jest niewspółmierna do zysków ze sprzedaży nieprawidłowo oznakowanego/reklamowanego produktu” – uważa GIS.

Źródło: GIS/NRL

PDF

Zobacz także