Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Głos pacjentów w debacie publicznej na temat terapii komórkowych

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 21 lipca 2021 12:08

Głos pacjentów w debacie publicznej na temat terapii komórkowych - Obrazek nagłówka
Dobiegła końca II odsłona kampanii społecznej „Moc Komórek – Wybierajmy Potwierdzone Terapie Komórkowe”. W tej edycji przedstawiono perspektywę pacjenta, czyli to w jaki sposób zastosowanie Potwierdzonych Terapii Komórkowych wpływa na poprawę jakości życia. W ramach kampanii wystartowała akcja #PacjenciMająMOCgłosu, polegająca na cyklicznym publikowaniu nagrań pacjentów korzystających ze Sprawdzonych Terapii Komórkowych. Nie zabrakło także wypowiedzi lekarzy specjalistów, którzy na co dzień wspierają pacjentów podczas terapii oraz rehabilitacji.

W Polsce terapie komórkowe mają charakter medycznego eksperymentu leczniczego (MEL), którego celem jest osiągnięcie bezpośredniej korzyści dla zdrowia osoby leczonej, poprzez wprowadzenie przez lekarza nowych lub tylko częściowo wypróbowanych metod diagnostycznych, leczniczych lub profilaktycznych. Z jakim efektem? To kwestia bardzo indywidualna, o której postanowili opowiedzieć pacjenci, którzy wzięli udział w akcji #PacjenciMająMOCgłosu. Podczas II edycji kampanii „Moc Komórek - Wybierajmy Potwierdzone Terapie Komórkowe” pacjenci oraz ich rodziny wielokrotnie zwracali uwagę, że zakładanym celem terapii komórkowej nie było całkowite wyleczenie, a przyniesienie poprawy stanu zdrowia i jakości funkcjonowania, a w niektórych przypadkach spowolnienie postępu choroby.


Uczestnicy kampanii podkreślali, że założenia terapeutyczne zostały osiągnięte, a zastosowane terapie znacznie przełożyły się na poprawę jakości życia ich samych oraz ich rodzin. Podczas drugiej edycji kampanii głos zabrali także specjaliści i eksperci, którzy z perspektywy naukowej oraz bazując na własnych doświadczeniach, ukazywali funkcjonowanie systemu wsparcia pacjenta, który podjął się takiej terapii. W ramach akcji #PacjenciMająMOCgłosu na kanale @Mockomorek na Facebooku publikowane były materiały filmowe prezentujące wywiady z pacjentami, lekarzami prowadzącymi oraz pozostałymi specjalistami (m.in. rehabilitantami, neurologopedami, psychologami), którzy uczestniczą w procesie wsparcia pacjenta, będącego w trakcie terapii komórkowej.

Ponadto w ramach cykli #MSCnews oraz #MSCedu publikowane były posty o charakterze edukacyjnym. Na kanale nie zabrakło także merytorycznych filmów poświęconych kwestiom naukowym w temacie komórek macierzystych, prezentowanych przez ekspertów ze środowisk medycznych i naukowych. Pomimo zakończenia II edycji kampanii zapraszamy do stałego obserwowania kanału @Mockomorek na Facebooku, gdzie publikowane będą rzetelne informacje oraz newsy nt. terapii komórkowych z wykorzystaniem mezenchymalnych komórek macierzystych. Przez cały czas pacjenci mogą korzystać również z edukacyjnego portalu www.mockomorek.pl. Znajdują się tam wszystkie filmy powstałe podczas akcji #PacjenciMająMOCgłosu, zarówno te z pacjentami jak i lekarzami prowadzącymi oraz specjalistami, uczestniczącymi w holistycznym systemie wsparcia pacjentów w procesie terapeutycznym. Na stronie znajduje się także słowniczek z wyjaśnieniem pojęć dot. komórek macierzystych, Q&A (pytania i odpowiedzi) dot. terapii komórkowych; zapis Debaty Publicznej z udziałem Ekspertów kampanii; a także Poradnik Pacjenta, w którym zawartych jest wiele cennych wskazówek, m.in.: w jaki sposób komunikować się z lekarzem oraz - co najważniejsze - jak odróżnić Potwierdzoną Terapię Komórkową od tzw. niepotwierdzonej terapii, czyli terapii niewiadomego pochodzenia, która prowadzona jest bez żadnego nadzoru i może stwarzać dla pacjentów zagrożenie.


Organizatorem kampanii społecznej był Instytut Komunikacji Zdrowotnej, a patronat honorowy nad kampanią objęła Federacja Pacjentów Polskich. Partnerami byli: Instytut Terapii Komórkowych, RegenMed, Centrum Medyczne Klara, Life Institute oraz Polski Bank Komórek Macierzystych. Patronem medialnym był Medexpress.


Więcej informacji: TU

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Najciekawsze oferty pracy (przewiń)

Zobacz także