Innowacja zaczyna się i kończy na pacjentach

Medexpress

Opublikowano 02 grudnia 2020, 12:30

Fot. Getty Images/iStockphoto
Medexpress

Opublikowano 02 grudnia 2020, 12:30

Już w ubiegłym roku Komisja Zdrowia niemieckiego parlamentu rozpoczęła prace nad ustawą o dostawach rozwiązań cyfrowych w ochronie zdrowia, którą zainicjował minister zdrowia, Jens Spahn. Resort postanowił do 2021 roku stworzyć m.in. elektroniczną kartę zdrowia wszystkich ubezpieczonych pacjentów a na listę priorytetów wprowadził rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Spahn i Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, podkreślili, że Europa musi opracować własne zasady i sposoby dotyczące wykorzystania technologii w ochronie zdrowia z korzyścią dla społeczeństwa, tak by nie było konieczne korzystanie z amerykańskich czy chińskich modeli, których interesy handlowe lub rządowe zdają się wychodzić przed interesami jednostek.

Innymi słowy, oryginalne projekty wspierające rozwój tzw. digital health są w cenie. Bayer już zaczyna dawać tego przykłady, tym samym uzupełniając narrację ministerstwa zdrowia.

Najlepszym dowodem tej spójności było gościnne przemówienie Spahna podczas konferencji on-line zorganizowanej właśnie przez firmę Bayer, pt. „Agents of Change. A Digital Health Forum”. Podkreślił w nim, że digitalizacja służby zdrowia zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19 była w stanie uchronić system przed kryzysem. Zmiana, jaka zaczęła się dokonywać w ochronie zdrowia, aby miała sens musi być odczuwalna przede wszystkim przez jej użytkowników, czyli pacjentów.

To, można powiedzieć, kluczowy przekaz konferencji, która dotyczyła nowego projektu Bayera, G4A Digital Health. Firma wesprze pięć nowych start-up’ów w ramach programu partnerskiego. Nacisk zostanie położony na wspieranie cyfrowego rozwoju ekosystemu zdrowia, jednocześnie rozwijając zintegrowane rozwiązania w zakresie opieki zdrowotnej w dziedzinie chorób kardiometabolicznych, onkologii czy zdrowia kobiet. Uczestniczące w nim firmy zajmujące się cyfrową opieką zdrowotną zostały wybrane przez firmę Bayer spośród ponad 400 zgłoszeń z ponad 65 krajów na podstawie dopasowania strategicznego. Jak powiedziała dr Jeanne Kehren, dyrektor ds. Innowacji cyfrowych i komercyjnych oraz członek komitetu wykonawczego ds. Farmacji w Bayer AG, firma szczyci się tym, że może wspierać startupy, które również chcą realizować wizję zintegrowanych rozwiązań opieki zdrowotnej, skoncentrowanych na pacjencie, a nie na chorobie. Mike Devoy, dyrektor medyczny Bayer AG powiedział, że w dzisiejszych czasach, pełnych wyzwań organizacyjnych, tylko technologia cyfrowa może być czymś, co pozwoli na umieszczenie pacjenta w centrum uwagi i to w taki sposób, by system ochrony zdrowia odpowiadał na jego potrzeby.

W ramach ścieżki rozwoju wybrane start-up’y otrzymują środki w wysokości 100 000 EURO na przyspieszenie wejścia na rynek i m.in. coaching prowadzony przez kadrę kierowniczą firmy Bayer. Dzięki platformie Advance Track cyfrowe firmy medyczne będą mogły przygotować się do większych transakcji handlowych.

Co jest celem takiej globalnej zmiany rozwojowej w firmie Bayer? Przede wszystkim umożliwienie ludziom, bardziej świadomego zarządzania własnym zdrowiem i jakością życia w chorobie− komentuje Kehren. Według niej opieka zintegrowana polega na towarzyszeniu pacjentom w ich życiu z chorobą , w celu rozwiązania złożonych i wzajemnie powiązanych problemów zdrowotnych dotyczących wielu chorób przewlekłych . Jak twierdzi, to właśnie potrzeby pacjentów motywują firmę do poszukiwania i doskonalenia innowacji w postaci rozwiązań e-healh. Wykorzystujemy innowacyjne technologie cyfrowe, aby lepiej służyć i chorym,wspierać lekarzy w podejmowaniu decyzji terapeutycznych , zwiększając tym samym wydajność systemów opieki zdrowotnej. W Digital Health kładziemy nacisk na indywidualnego pacjenta i jego sytuację, opracowujemy spersonalizowane rozwiązania na dużą skalę, ponieważ sztuczna inteligencja umożliwia nam nie tylko analizę olbrzymiej ilości danych ale też tworzenie zintegrowanych rozwiązań.− dodała Jeanne Kehren.

Czy rzeczywiście głos pacjentów brany jest przez firmę Bayer pod uwagę? Devoy podkreśla, że cyfrowe rozwiązania zdrowotne są oparte głównie na spostrzeżeniach pacjentów. Aby móc przedstawić uzasadnione innowacje, muszą one sprawdzić się w życiu każdego człowieka cierpiącego na choroby przewlekłe. To dzięki sztucznej inteligencji i zaawansowanej analizie danych będzie możliwe lepsze poznanie potrzeb pacjentów i uwzględnienie ich przy realizacji projektów. Nasza podróż w świat innowacji zaczyna się i kończy na pacjentach. – podsumował.

Pobierz ten artykuł w formacie .pdf

Tematy

bayer / innowacje w ochronie zdrowia
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31