Subskrybuj
Logo małeWyszukiwanie
Medexpress.pl>Kalendarium wydarzeń> Zarządzanie komunikacją z pacjentem w sytuacjach nagłych i kryzysowych dla lekarzy i lekarzy dentystów

Zarządzanie komunikacją z pacjentem w sytuacjach nagłych i kryzysowych dla lekarzy i lekarzy dentystów

Data wydarzenia: 10 czerwca 2020 (11:00) - 10 czerwca 2020 (11:00)

Adres:

Strona wydarzenia: kliknij tutaj

Organizator: Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Naczelnej Izby Lekarskiej

Kontakt do organizatora: [email protected]

Cele szkoleniowe:

Wspólna identyfikacja, analiza i ocena czynników wspomagających efektywną komunikację na linii lekarz, lekarz-dentysta pacjent i głównych czynników zagrożeń dla tego obszaru  w zakresie relacji z chorym w wybranych sytuacjach nagłych i kryzysowych, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń wynikających z zakażeń koronawirusem SARS-Cov-2 wywołującym chorobę COVID-19. Planowanie i wdrażanie praktycznych rozwiązań komunikacyjnych, w tym planów antykryzysowych w relacjach z pacjentem na terenie placówek medycznych – szpitali, przychodni AOS i POZ, gabinetów lekarskich i dentystycznych.

 

Zagadnienia szkoleniowe:

Czy można przygotować się na sytuacje kryzysowe i jak dostosować do nich strategie komunikacyjne  – zasady tworzenia planów komunikacji antykryzysowej w podmiotach leczniczych w odniesieniu do relacji lekarz-pacjent

Komunikacja interpersonalna w sytuacjach kryzysowych i nagłych w podmiotach leczniczych – perspektywa pacjenta

Skuteczność współcześnie stosowanych modeli komunikacji medycznej w obliczu zagrożenia pandemicznego koronawirusem

Przegląd, analiza i ocena czynników wspomagających budowanie oraz destabilizujących relacje w opiece lekarskiej nad pacjentem

Jak rozmawiać z pacjentem w sytuacji zagrożenia pandemicznego na temat zaleceń czy rekomendacji związanych z koronawirusem: perspektywa jednostki i populacyjna

Analiza przyczyn, przebiegu i skutków najczęstszych sytuacji kryzysowych z udziałem pacjentów w różnych typach placówek medycznych

Przegląd dobrych praktyk budujących porozumienie z pacjentem w sytuacjach kryzysowych i nagłych w szpitalu, przychodni i gabinecie lekarskim i dentystycznym: od prewencji do interwencji

Analiza konkretnych sytuacji w postępowaniu z chorym pod kątem skuteczności przekazu na linii lekarz-pacjent w wybranych przypadkach.

Prowadzący: Dr Maciej Rogala - Zakład Polityki Zdrowotnej i Zarządzania Instytutu Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie

Metody szkolenia: live training 

godz. 11.00 - 14.00

Wydarzenia w tym miesiącu