Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Kiedy Polacy najczęściej rezerwują wizyty przez internet?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 9 listopada 2018 09:15

Kiedy Polacy najczęściej rezerwują wizyty przez internet? - Obrazek nagłówka
Pixabay
Portal ZnanyLekarz sprawdził, kim są polscy pacjenci, ale także ich koledzy z innych krajów, którzy szukają lekarza online, kiedy najczęściej dokonują rezerwacji oraz jak wykorzystują e-usługi w kontekście swojego zdrowia.

Jak pokazały wyniki raportu, początek tygodnia to czas, kiedy polscy użytkownicy najczęściej szukają lekarza i rezerwują wizyty przez internet.

Jeszcze kilka lat temu nie wyobrażaliśmy sobie, że do lekarza będziemy się umawiać za pośrednictwem internetu. Dziś, wraz ze zmieniającymi się nawykami pacjentów oraz dynamicznym rozwojem e-usług, rośnie również zainteresowanie dokonywaniem rezerwacji wizyt lekarskich online. Dzięki temu polscy pacjenci mogą szybko umówić wizytę do wybranego specjalisty bez wychodzenia z domu, ale także sprawdzić innych specjalistów oraz opinie na ich temat. Kim zatem są, jak i kiedy Polacy najczęściej dokonują rezerwacji online do lekarza lub specjalisty?

Jak pokazują wyniki zaprezentowane w Raporcie: Profil, zachowania i zwyczaje Polaków rezerwujących wizyty lekarskie przez internet, polski pacjent jest głównie młodą kobietą. Co ciekawe jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem, do 29 proc. wzrosła liczba mężczyzn korzystających z tej formy umawiania wizyt lekarskich - wzrost o 5 pkt. procentowych. 25-34 lata - tyle lat najczęściej ma nasz pacjent, osoba aktywna zawodowo, dysponująca środkami na opłacenie prywatnej wizyty u lekarza. W porównaniu do roku poprzedniego widać niewielki wzrost (kilka punktów procentowych) w grupach 18-24 i 35-44 lata. Niestety nadal najstarsze grupy wiekowe preferują tradycyjne formy rezerwacji. Przeważa nadal mieszkaniec największych aglomeracji, głównie z Warszawy.

Polscy pacjenci najczęściej zabierają się do poszukiwania specjalisty i umawiania wizyt od poniedziałku w godzinach popołudniowych. Najwięcej wyszukań przypada na godziny od 13.00 do 19.00. Co ciekawe im dalej w tydzień, zdecydowanie rzadziej zajmujemy się poszukiwaniem lekarzy. Zdecydowanie częściej (już 46 proc.) niż rok temu robimy to za pośrednictwem smartfonów - wzrost o 10 pkt. procentowych! Jeśli zaś chodzi już o rezerwację wizyt, okazuje się, że umawiamy wizyty najczęściej w dni powszednie – ok. 80 wszystkich rezerwacji we wszystkich krajach. Podobnie jak w przypadku poszukiwania lekarzy, najczęściej umawiamy wizyty w poniedziałek (w Polsce 22 proc.), każdego kolejnego dnia tygodnia poziom rezerwacji nieznacznie spada. Co ciekawe, rezerwacji dokonujemy z 6-dniowym wyprzedzeniem.

Najpopularniejszą specjalizacją pod względem wyszukań i liczby umówionych wizyt jest niezmiennie ginekolog. W grupie TOP 5 znaleźli się także odpowiednio:stomatolog, ortopeda, chirurg i dermatolog. Czego najczęściej szukali pacjenci? W Polsce informacji i specjalistów od boreliozy, depresji i problemów z kręgosłupem, ale też badań ultrasonograficznych. To dobry sygnał, że zwiększa się świadomość leczenia, kontroli swojego zdrowia, a przede wszystkim profilaktyki! Jeśli dodatkowo spojrzymy na wskaźnik zapytań skierowanych bezpośrednio do lekarzy i specjalistów (w Polsce w 2017 r. było ich ok 50.000) mamy kolejny ważny trend mówiący o tym, że polscy pacjenci szukają rzetelnych i profesjonalnych źródeł odpowiedzi na ich pytania dotyczące zdrowia online, ale od faktycznych ekspertów, są bardziej świadomi.

A jak oceniamy lekarzy? Jedno jest pewne, na pewno chcemy ich oceniać - 14.000 opublikowanych opinii w portalu mówi samo za siebie, odrzucono ok. 2000 (to opinie niezgodne z regulaminem). W Polsce zdecydowanie częściej opiniujemy pozytywnie lekarzy lub specjalistów - ponad 80 proc. wszystkich opinii, ale te negatywne też się zdarzają - najwięcej ze wszystkich krajów i więcej w porównaniu z rokiem poprzednim o 3 pkt. procentowe. 12 proc. udzieliło odpowiedzi „bardzo źle” (jedna gwiazdka na profilu), 2 proc. – „źle” (dwie gwiazdki).

- Analiza, którą przeprowadziliśmy pokazała, że polski pacjent z roku na rok przechodzi metamorfozę. W tym roku jest młodą kobietą, ale dużo wskazuje na to, że już za rok to może być też mężczyzna. Możemy również, patrząc na rosnące wskaźniki, spodziewać się, że nasz pacjent będzie częściej umawiał wizyty lub szukał lekarza poprzez smartfona, obecnie częściej wykorzystuje do tego komputer- tłumaczy Iwona Dziedzic-Gawryś, PR Manager w DocPlanner. - Współczesny pacjent jest coraz bardziej świadomy swojego zdrowia, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości chce móc zapytać profesjonalisty online, ale nie internet. Ten trend jest równie silny, nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach. Można powiedzieć, że jest światowym konsumentem nowych technologii, chętnie z nich korzysta, czyta i dodaje opinie, nie boi się krytycznych komentarzy, ale w kwestiach zdrowotnych zdaje się na wiedzę lekarzy i specjalistów, niejednokrotnie znajdując ich w sieci - dodaje Iwona Dziedzic-Gawryś.

Źródło: Informacja prasowa

Podobne artykuły

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.