Koronawirus: Nowe narzędzie dla lekarzy i pacjentów

telemedycyna
Thinkstock/GettyImages
Medonet i haloDoctor łączą siły, by ułatwić pacjentom kontakt z lekarzami, zaś lekarzom pomóc w planowaniu i organizacji porad telemedycznych.
Medexpress 2020-08-24 12:42

Co dokładnie oferują pacjentom oraz lekarzom?

Wygodny dostęp do porad medycznych cały czas i całą dobę

Średni czas oczekiwania w kolejce do lekarza specjalisty to w Polsce 2,5 miesiąca. Sytuacja stała się jeszcze trudniejsza w dobie pandemii, gdy wyzwaniem dla wielu osób stało się spotkanie z lekarzem rodzinnym czy nawet uzyskanie e-recepty. Z badania BioStat® wynika, że w dalszym ciągu prawie 73 proc. osób ma ograniczony kontakt z lekarzami. Około 61 proc. chciałoby mieć możliwość skorzystania z pomocy specjalisty, a około 42 proc. osób spodziewa się, że data już umówionego spotkania, może przesunąć się w czasie.

Na szczęście dzięki telemedycynie dostęp do pomocy medycznej jest nieograniczony przez całą dobę i przez cały rok, również w weekendy, święta czy w okresie wakacyjnym. Każdego miesiąca przekonują się o tym kolejni pacjenci korzystający z konsultacji lekarskich online w haloDoctor. Dzięki współpracy z Medonet z takiego rozwiązania skorzysta jeszcze szersze grono pacjentów.

System opieki zdrowia w Polsce zmienia się na naszych oczach. Medonet stał się w krótkim czasie najszybciej rozwijającym się spośród portali zajmujących się zdrowiem w polskim Internecie. Miliony internautów codziennie szukają informacji na temat zdrowia. Dzięki współpracy z haloDoctor.pl umożliwimy dostęp do usług e-zdrowia szerszemu gronu odbiorców – przyznał Jovan Protic, COO Ringier Axel Springer Polska, komentując strategiczną współpracę Medonet i haloDoctor.pl.

Wygoda nie tylko dla pacjentów

Na przeprowadzanie konsultacji online decyduje się również coraz więcej lekarzy. Z haloDoctor.pl zintegrowany jest bowiem program gabinetowy MedFile, który pozwala na:

  • prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej,
  • łatwe zarządzenie harmonogramem porad online oraz płatnościami,
  • możliwość tworzenia kompleksowej kartoteki pacjenta,
  • możliwość zarządzania wizytami dzięki aplikacjom mobilnym.

Lekarz może skorzystać też z opcji stworzenia własnej, darmowej strony internetowej w celu zwiększenia liczby realizowanych wizyt. Co równie ważne, wszystkie udogodnienia związane z MedFile zostały opracowane z myślą o intuicyjności działania, dzięki czemu by je wdrożyć, nie trzeba korzystać z pomocy programistów.

Ograniczyć ryzyko w dobie pandemii

W obecnym czasie szczególnie narażone na niebezpieczne skutki zarażenia COVID-19 są osoby, które zazwyczaj najbardziej potrzebują wsparcia lekarskiego i nie powinny rezygnować z regularnych porad medycznych. Dotyczy to m.in. seniorów, osób przewlekle chorych, a także kobiet w ciąży.

Oczywiście udanie się do gabinetu w tym czasie znacznie zwiększa ryzyko zarażenia się, wiele spraw można jednak załatwić bez wychodzenia z domu, dzięki telemedycynie. Kiedy najczęściej pacjenci korzystają z haloDoctor.pl?

  • Gdy potrzebują e-Recepty na regularnie przyjmowane leki, m.in. na choroby przewlekłe.
  • Gry pacjent ze względu na swój stan potrzebuje e-Zwolnienia lekarskiego.
  • Gdy niezbędna jest specjalistyczna konsultacja lekarska dotycząca wyników badań obrazowych lub prowadzonego leczenia.
  • Gdy ze względu na miejsce zamieszkania pacjent nie ma możliwości skonsultowania się z lekarzem lub po prostu nie chce narażać się na kontakt z osobami potencjalnie chorymi.

Udostępnienie platformy haloDoctor.pl na portalu Medonet i w serwisach Ringier Axel Springer Polska przybliża lekarzy pacjentom w najtrudniejszym okresie pandemii, kiedy uzyskanie porady specjalistycznej wiąże się z rosnącym ryzykiem zarażenia. To wygodne i bezpieczne rozwiązanie z ogromnym potencjałem, bo z poziomu jednej aplikacji można zarządzać dokumentacją medyczną oraz świadczyć porady telemedyczne – podkreśliła dr Ewa Tkocz-Piszczek, członkini rady nadzorczej Medfile S.A., wskazując jednocześnie na korzyści e-Konsultacji, zarówno dla pacjentów, jak i lekarzy.

Przed nami okres jesienny, gdy przewidywany jest jeszcze większy wzrost zachorowań na COVID-19. W tym czasie porady medyczne online będą dla pacjentów niejednokrotnie jedyną szansą, by bezpiecznie uzyskać fachową pomoc lekarską.

Jestem lekarzem i chcę przeprowadzać konsultacje online – co teraz?

Świadczenie porad lekarskich online w haloDoctor jest na tyle łatwe, że w większości przypadków lekarz może zrobić to zupełnie sam, bez korzystania z dodatkowej pomocy. Wystarczy zarejestrować się w systemie MedFile i w oparciu o prosty film instruktażowy dostępny na stronie internetowej serwisu skonfigurować takie elementy e-Gabinetu jak:

  • specjalizacja,
  • rodzaje świadczonych porad,
  • harmonogram pracy pozwalający ustalić godziny e-Wizyt,
  • wizytówka WWW,
  • regulamin rejestracji,
  • płatności online.

Całość zajmie nie więcej niż kilkanaście minut, zaś w przypadku jakichkolwiek problemów, można skorzystać również z porady ekspertów MedFile.

Współpraca haloDoctor z Medonet to kolejny krok w upowszechnianiu się konsultacji lekarskich online. Wsparcie największego portalu zdrowotnego w Polsce daje szerokie możliwości edukowania pacjentów, a także narzędzia wspierające szybsze rezerwowanie e-Wizyt, co w konsekwencji wpływa na wzrost liczby udzielanych konsultacji lekarskich online.

Zapraszamy do współpracy – z oprogramowania MedFile oraz dostępu do platformy haloDoctor.pl mogą korzystać lekarze prowadzący własne gabinety, fizjoterapeuci, psychologowie, położne oraz przedstawiciele innych zawodów medycznych, a także przychodnie POZ, poradnie specjalistyczne. Kompleksowa obsługa obejmuje: elektroniczną dokumentację medyczną, program gabinetowy, kartotekę, rejestrację online, kalendarz, e-Receptę, e-Zwolnienie, powiadomienia SMS. Każdy użytkownik może uzyskać pomoc doradcy w zakresie instalacji, obsługi, funkcjonalności. Więcej informacji na medfile.pl.

Źródło: mat. prasowe

PDF

Zobacz także