Mów, pytaj, działaj - tegoroczna odsłona kampanii ProstaTaHistoria

ThinkstockPhotos-185900261
Tegoroczna odsłona kampanii jest adresowana do trzech głównych grup odbiorców: pacjentów, lekarzy i opinii publicznej a jej hasło to Mów, pytaj, działaj – nie czekaj.
Medexpress 2021-07-27 08:18
- O raku prostaty i o problemach które dotykają pacjentów chorujących na ten rodzaj nowotworu nie mówiono otwarcie w przestrzeni publicznej przez wiele lat – mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe – naszą kampanią powoli zmieniamy tę sytuację. W tegorocznej odsłonie kampanii: Mów, pytaj, działaj – nie czekaj, kładziemy nacisk na kompleksową wiedzę i edukację: chcemy edukować pacjentów, wspierać lekarzy w obszarach, w których tego potrzebują oraz rzetelnie i wyczerpująco mówić o raku prostaty w przestrzeni publicznej.
Aktywności, podejmowane w ramach tegorocznej odsłony kampanii kierowane są do trzech grup odbiorców:
Środowisko lekarskie – bardzo ważnym, a zarazem trudnym dla lekarzy zagadnieniem jest komunikacja i rozmowa z pacjentem na temat jego choroby, dlatego Fundacja OnkoCafe prowadzi edukację lekarzy z zakresu komunikacji z pacjentem i jego bliskimi. Fundacja realizuje ankiety, warsztaty z psychoonkologiem, webinary i akcje informacyjne adresowane do lekarzy, pokazując jak efektywnie rozmawiać z pacjentem podczas wizyty w gabinecie, jak odpowiadać na trudne pytania dotyczące diagnozy, możliwości przerzutów i zmiany jaką choroba powoduje w życiu pacjenta.
Opinia publiczna i dziennikarze – doceniamy wagę mediów jako ważnego kanału komunikacji z pacjentami dlatego systematycznie przygotowujemy i wysyłamy do dziennikarzy informacje prasowe dotyczące problemów pacjentów z rakiem gruczołu krokowego i metod leczenia. Prowadzimy spotkania i dyskusje podczas których mówimy o profilaktyce raka prostaty oraz o prawidłowej narracji w przestrzeni dotyczącej zagadnień związanych z tym typem nowotworu.
Społeczeństwo, w tym pacjenci – opracowujemy profesjonalne, wysoko oceniane przez ekspertów poradniki dla pacjentów, przekazywane w gabinetach lekarskich, dostarczające pacjentom niezbędną bazę wiedzy, bardzo po0trzebną podczas spotkania z lekarzem.
Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na jej stronie internetowej: www.prostatahistoria.pl
Źródło: mat. prasowe
PDF

Zobacz także