NRA: Całkowity zakaz reklamy nikomu nie przyniesie korzyści

Medexpress

Opublikowano 21 czerwca 2016, 12:52

apteka Fot . Robert Robaszewski / Agencja Gazeta
Medexpress

Opublikowano 21 czerwca 2016, 12:52

Zadaniem zespołu, któremu przewodniczy wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda, jest opracowanie projektu założeń do zmian aktów prawnych dotyczących reklamy leków, suplementów diety, innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych, a także innych produktów które są prezentowane jako posiadające ich właściwości.

- Całkowity zakaz reklamy nikomu nie przyniesie korzyści, konieczne są jednak zmiany w przepisach, które chroniłyby pacjenta przed reklamą wprowadzającą go w błąd. Powinniśmy wspólnie wypracować rozwiązania, które skutecznie ograniczą zabiegi marketingowe zacierające różnicę pomiędzy lekiem, a suplementem diety lub jego pochodną – powiedział Michał Byliniak, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

Aptekarze są jednak przeciwko złagodzeniu przepisów. - Według nas apteka powinna być przede wszystkim placówką ochrony zdrowia, a nie punktem dystrybucji produktów leczniczych, bijącym kolejne rekordy sprzedażowe, dlatego jesteśmy za utrzymaniem zakazu reklamy aptek. Cieszę się, że nasza wizja jest spójna z wizją prezentowaną przez Ministerstwo – podsumował wiceprezes NRA.

Zespół składa się z przedstawicieli: Ministerstwa Zdrowia, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, a także Naczelnej Rady Aptekarskiej, Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych.

Pobierz ten artykuł w formacie .pdf

Tematy

NRA / aptekarze / zakaz reklamy aptek
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31