Pacjenci chorzy na SM potrzebują więcej wiedzy na temat swojej choroby

153681171
Thinkstock/GettyImages
Klaudia Rudnicka 2017-12-27 08:09

„Komunikacja z chorobą”, to nowa formuła szkoleń dla pacjentów z SM organizowanych przez Instytut Komunikacji Zdrowotnej. Dwa wykłady dające praktyczną wiedzę i 6 godzin warsztatów prowadzonych przez profesjonalnych trenerów. Kilkunastu uczestników na Sali w Poznaniu i praktycznie nieograniczona liczba online, bo wydarzenie miało również formę webinarium.

Ci, którzy nie mogli uczestniczyć ani stacjonarnie, ani online, w każdej chwili mają szansę skorzystać z warsztatów dostępnych już na stałe na stronie komunikacjazdrowotna.pl. Webinarium zawiera instruktażowy wykład prawnika, mec. Andrzeja Ossowskiego, na temat praw pacjenta w polskim systemie ochrony zdrowia oraz prezentację poznańskiego neurologa, dr Alicji Kalinowskiej w niezwykle przystępny i obrazowy sposób pokazującej czym jest SM, jaki jest przebieg choroby, jej możliwe odmiany i kolejne etapy. Warsztaty trenerów komunikacji interpersonalnej, Moniki Ruckgaber i Andrzeja Juchniewicza mają charakter zarówno motywacyjny, jaki i narzędziowy. Pokazują jak lepiej radzić sobie z chorobą i w jaki praktyczny sposób budować relacje z profesjonalistami medycznymi i otoczeniem, np. w miejscu pracy. - To niezwykle ważne – mówi jeden z uczestników szkoleń - edukacja na temat SM jest bardzo potrzebna osobom stykającym się z pacjentami dotkniętymi tą chorobą. Na wczesnym etapie, kiedy nie ma jeszcze objawów niepełnosprawności chorzy często spotykają się z niezrozumieniem, czy wręcz z podejrzeniami o udawanie słabości. Ale najbardziej pacjenci potrzebują możliwie najrozleglejszej wiedzy na temat samej choroby. - Jakość komunikacji pacjenta chorego na SM z lekarzem zależy w największym stopniu od edukacji medycznej. Im więcej wiedzy mamy na temat choroby, tym więcej trafnych pytań możemy zadać lekarzowi i lepiej, razem z nim zarządzać procesem terapii” – mówi patronka wydarzenia i webinarium Malina Wieczorek, prezes fundacji „SM walcz za siebie”.

Wsparcie sponsorskie wydarzenia:

PDF

Zobacz także