Problemy ze snem? Są na to sposoby

Joanna Stróżek

Opublikowano 25 lipca 2016, 12:29

sen-zegar-czas
Joanna Stróżek

Opublikowano 25 lipca 2016, 12:29

Problem bezsenności dotyka około 30% społeczeństwa. Jest ona konsekwencją życia w ciągłym biegu, stresie oraz przeciążenia organizmu.

Ogromny wpływ na jakość snu ma nasza dieta. Głównymi winowajcami problemów ze snem są kofeina oraz substancje słodzące. Nadmierna ilość kawy pobudza system nerwowy, powodując poczucie stresu i niepokoju. Specjaliści radzą, by ostatnią kawę wypić o godzinie 15.00, a zacząć pić herbaty ziołowe, tak by organizm wyciszał się i przygotowywał do snu.

By zwiększyć wydajność i jakość snu, warto wzbogacić dietę o pokarmy zawierające wapń, magnez, potas oraz witaminę B. Do takich pokarmów należą:

- migdały. Te słodkie orzechy bogate są w potas i witaminy z grupy B, które pomagają regenerować system nerwowy.

- banany. Są one bogate w potas i kompleks witaminy B. Wysoka zawartość cukru w bananach sprawia, że stajemy się bardziej senni.

- wiśnie. Te soczyste owoce pomagają w uwalnianiu melatoniny w ciele, która wspiera naturalny cykl snu zasypiania i wstawania.

- ciecierzyca. Jedzenie ciecierzycy w ciągu dnia powoduje wzrost witaminy B6 w organizmie, która pomaga produkować melatoninę.

- jarmuż. Jest on bogaty w magnez, którego niedobór jest przyczyną bezsenności.

- owsianka. Mieszanka płatków owsianych i bananów jest bardzo dobrą przekąską przed snem. Owies pomaga w uwalnianiu hormonu snu.

Źródło: newsmax.com

 
Pobierz ten artykuł w formacie .pdf

Tematy

styl życia / odżywianie / sen
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28