RPP zachęca do korzystania z Internetowego Konta Pacjenta

Fot. MedExpress TV
Medexpress 2021-01-14 14:01

Epidemia Covid-19 uświadomiła pacjentom, nie tylko zalety płynące z e-usług, ale także ich niezbędność w systemie ochrony zdrowia. Bez e-recepty, e-skierowania, e-wizyty i teleporady oraz aplikacji: Internetowe Konto Pacjenta i gabinet.gov.pl, system ochrony zdrowia nie byłby w stanie funkcjonować.

Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, która ułatwia pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych, porządkuje rozproszone dotąd informacje medyczne i gromadzi je w jednym, bezpiecznym miejscu.

Rzecznik Praw Pacjenta -zachęca wszystkich do logowania się na „konto”, w którym pacjent znajdzie uporządkowane informacje dotyczące swojego stanu zdrowia.

Dzięki logowaniu na IKP można ponadto:

- otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem

- wykupić leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji

- udostępnić bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków

- mieć dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia

- odebrać e-skierowanie

- złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).

- zmienić lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej

- sprawdzić wynik testu na koronawirusa

- dowiedzieć się, do kiedy mamy przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej.

Internetowe Konto Pacjenta daje też możliwość umówienia się na szczepienie p/covid19.

Funkcjonalność ta będzie dostępna wraz z wdrażaniem kolejnych grup priorytetowych - wyznaczanych do szczepień w danym terminie.

Szczegółowe informacje dotyczące Internetowego Konta Pacjenta oraz instrukcję do zalogowania się można znaleźć na stronie: pacjent.gov.pl.

Źródło: RPP

PDF

Zobacz także