Ta choroba rzadka może pojawić się po szczepieniu tym preparatem

Medexpress

Opublikowano 09 wrzesnia 2021, 10:15

Fot. Getty Images/iStockphoto
Medexpress

Opublikowano 09 wrzesnia 2021, 10:15

Mowa o zespole Guillain-Barré -chorobie immunologicznej, która powoduje osłabienie mięśni nawet w ciągu kilku dni. Zazwyczaj pojawia się po przebytej infekcji wirusowej układu oddechowego.


Europejska Agencja Leków potwierdziła, że do 31 lipca zgłoszono 833 przypadki pacjentów z takim powikłaniem po szczepieniu (z 592 milionów dawek podanych na całym świecie).
EMA jednocześnie podkreśliła, że korzyści płynące z podania szczepionki przewyższają ryzyko zachorowania.


Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) dodała ostrzeżenie dotyczące zespołu Guillain-Barré jako możliwego działania niepożądanego po podaniu Johnson & Johnson. Obie szczepionki wykorzystują technologię wektorów wirusowych.

Źródło: Reuters

Pobierz ten artykuł w formacie .pdf

Tematy

AstraZeneca / szczepionka przeciw koronawirusowi / COVID-19
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31