Jedno z praw pacjenta dotyczy poszanowania jego intymności i godności. To w gruncie rzeczy prawo do poszanowania słowa „nie”. O tym, czy umiemy je powiedzieć i usłyszeć, o tym czym jest intymność w komunikacji interpersonalnej i o tym, w jaki sposób procedury mogą wzmacniać poczucie...
Bardzo przyjemnie jest dostać prezent. Równie przyjemne jest dać go komuś, na kim nam zależy. Ale choć wydaje się to proste, mamy z obdarowywaniem innych wiele problemów. Jest na to rada, która zawsze się sprawdza: trzeba pomyśleć sercem, nie portfelem.
Pacjent, jak każdy człowiek chory, potrzebuje bezpieczeństwa, zrozumienia, zainteresowania, wyrozumiałości, nie mówiąc już o pomocy. A lekarz? Jak każdy człowiek pracujący, potrzebuje akceptacji, uznania i docenienia tego, co robi, przez tych, dla których to robi.
© 2023 Medexpress. Wszystkie prawa zastrzeżone