Pacjent, jak każdy człowiek chory, potrzebuje bezpieczeństwa, zrozumienia, zainteresowania, wyrozumiałości, nie mówiąc już o pomocy. A lekarz? Jak każdy człowiek pracujący, potrzebuje akceptacji, uznania i docenienia tego, co robi, przez tych, dla których to robi.
Pacjenci, którzy oczekują na wizytę u specjalisty nierzadko zmagają się ze strachem przed przekroczeniem progu gabinetu. Czym są uzasadniane takie obawy?
O idealnym modelu współpracy pacjent - lekarz rozmawiamy z Beatą Ambroziewicz, dyrektor Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych.
Dzięki postępującej informatyzacji ochrony zdrowia, a także dzięki zmianom w postrzeganiu roli chorego w procesie leczenia, coraz więcej amerykańskich pacjentów ma bieżący dostęp do dokumentacji medycznej. Ten pozytywny trend ma jednak swoje ciemne strony...
Medycyna personalizowana będzie wymagała od lekarzy większego dostosowania swoich działań do oczekiwań pacjentów, także innego podejścia etycznego – uważa prof. Paweł Łuków z Zakładu Bioetyki i Humanistycznych Podstaw Medycyny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
© 2023 Medexpress. Wszystkie prawa zastrzeżone