Ważny głos w sprawie reklam suplementów diety

Medexpress

Opublikowano 27 listopada 2019, 11:26

Fot. Tomasz Kobosz
Medexpress

Opublikowano 27 listopada 2019, 11:26

25 listopada br. w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, została podpisana samoregulacja, którą przygotowali wspólnie nadawcy telewizyjni prowadzący działalność reklamową na rzecz kanałów własnych i reprezentowanych (Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja TVN) oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety.

W przyjętym projekcie samoregulacji założono m.in., że reklama telewizyjna suplementów diety m.in. nie może wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze; czy nie może odnosić się do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją.

W tej sprawie głos zabrał prof. Jarosław Sławek:

NARESZCIE ktoś na to zwrócił uwagę. Z całym przekonaniem popieram uregulowania ws rynku reklam suplementów.

Reklamy suplementów i różnych leków objawowych są w wielu przypadkach szkodliwe!!! Namawiają np. chorych z infekcjami (także przecież groźną grypą) do wzięcia leku udrażniającego drogi oddechowe... i pójścia zamiast do łóżka do pracy lub na ...narty...(to z reklam). Toż to jest namawianie do wygenerowania powikłań... Cały ten rynek wymaga uregulowania, sączy nieprawdziwe w wielu przypadkach informacje do ucha i oka milionów odbiorców.

prof. dr hab. n. med. Jarosław Sławek

Pobierz ten artykuł w formacie .pdf

Tematy

suplementy diety / Jarosław Sławek
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31