Zmiany dotyczą m.in.:
- nowych uprawnień dyrektora generalnego:
Dyrektor Generalny zatwierdza procesy, ujęte w Księdze procesów, prowadzonej przez Biuro
Administracyjne. Księga procesów stanowi zbiór modeli postępowania w toku załatwiania niektórych kategorii spraw procedowanych w ramach wewnętrznej struktury organizacyjnej Ministerstwa, określających w szczególności sposób i tryb przepływu informacji lub dokumentów oraz formę rozpatrywania spraw, mających na celu ujednolicenie standardów, optymalizację przebiegu dokonywanych czynności oraz ich właściwe ukierunkowanie, a także podniesienie efektywności realizowanych działań.”;
- zadań Biura Administracyjnego takich jak m.in.:
1) koordynacja i monitorowanie spraw związanych z zapewnieniem prawidłowej organizacji
i funkcjonowania Ministerstwa;
2) prowadzenie spraw dotyczących sprawowania przez Dyrektora Generalnego bezpośredniego nadzoru nad
komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego wykonywania zadań, z wyłączeniem Gabinetu Politycznego Ministra, w tym monitorowanie wykonania decyzji i poleceń Dyrektora Generalnego;
3) inicjowanie i opracowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora Generalnego oraz procesów ujętych w Księdze procesów;
4) opiniowanie pod kątem zgodności z realizowanymi przez komórki organizacyjne zadaniami projektów pełnomocnictw i upoważnień Ministra i Dyrektora Generalnego, z wyłączeniem pełnomocnictw procesowych Ministra, pełnomocnictw w sprawach wyposażania w nieruchomości jednostek podległych
lub nadzorowanych oraz upoważnień z zakresu kontroli zewnętrznej;
5) prowadzenie kontroli wewnętrznej w Ministerstwie;
6) koordynacja procesu analizy ryzyka w Ministerstwie oraz koordynowanie wykonywania przez komórki organizacyjne zadań z zakresu kontroli zarządczej;
7) współpraca z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia w zakresie obsługi informatycznej Ministerstwa;
8) sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem teleinformatycznym Ministerstwa;
9) zapewnienie ładu i porządku, ochrony osób i mienia oraz ochrony przeciwpożarowej w Ministerstwie;
10) prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników Ministerstwa;
Zarządzenie: TU
Źródło: Dz.U. MZ