- ZUS zmienia powiadomienia sms i e-mail dot. zwolnień lekarskich.
- Pracodawca otrzyma powiadomienie na temat wystawienia lub anulowania zwolnienia, nie będzie informacji o samym zwolnieniu.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje o zmianach w powiadomieniach sms i e-mail dla pracodawców. Ma to związek z obostrzeniami związanymi z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest zmuszony zmienić treść powiadomień przekazywanych mailem oraz smsem pracodawcom, które dotyczą zwolnień lekarskich ich pracowników.
Od 21 lipca 2019 roku w powiadomieniach znajdzie się jedynie informacja na temat wystawienia lub anulowania zwolnienia. Nie będzie w nich natomiast danych ubezpieczonego ani szerszych informacji o samym zwolnieniu. W powiadomieniach dodano nazwę płatnika, którego ubezpieczony otrzymał zwolnienie lekarskie.
Dostęp do zwolnień lekarskich zatrudnionych pracowników – tak jak dotychczas – każdy płatnik składek ma na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS).
Źródło: ZUS