Komunikacja z pacjentem w trudnych emocjonalnie sytuacjach | Szkolenie online NIL
Data wydarzenia
21 marca 2024 (16:00) (18:00)
Format
Wydarzenie online
Opis wydarzenia
Wykładowca: dr n.hum Joanna Chylińska, adiunkt w Studium Psychologii Zdrowia WUM, psycholog zdrowia, trenerka umiejętności psychospołecznych. Odbyła szkolenie w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej, ukończyła studia podyplomowe w Szkole Warsztatu i Treningu Psychologicznego "Intra". Pracuje klinicznie na stanowisku psychologa w Hospicjum Domowym "Empatia" oraz konsultuje w Poradni Psychologicznej dla studentów WUM. Jej zainteresowania naukowe dotyczą wzmacniania kompetencji interpersonalnych personelu medycznego, wypalenia zawodowego, funkcjonowania psychospołecznego pacjentów somatycznych oraz działań promujących zdrowie w różnych grupach wiekowych. Jest autorką publikacji naukowych oraz wystąpień konferencyjnych z tego obszaru.
Szkolenie ma na celu zwiększenie kompetencji lekarzy w zakresie rozumienia psychologicznych następstw choroby somatycznej, szczególnie w obszarze funkcjonowania emocjonalnego pacjenta, a także zaprezentowanie metod i sposobów komunikacji z pacjentem w sytuacjach emocjonalnie trudnych dla pacjentów (informowanie o zagrażającej życiu chorobie, niekorzystnym rokowaniu, etc.).
Program szkolenia:
Sytuacja choroby i leczenia wiąże się z różnego rodzaju konsekwencjami psychologicznymi dla pacjenta. W trakcie webinaru skupimy się na sytuacjach, które mogą wiązać się z przeżywaniem przez pacjentów napięcia emocjonalnego, lęku, czy złości. Będziemy rozmawiać o strategiach komunikacyjnych pomocnych w reagowaniu na tego rodzaju emocje. Będziemy szukać odpowiedzi na następujące pytania: jak reagować na złość pacjenta? Jak przekazywać niepomyślne informacje? Jak rozmawiać o niepomyślnym rokowaniu? Jak trudne emocjonalnie sytuacje wpływają na lekarza? Jak zadbać o pacjenta i jak zadbać o siebie w trudnych emocjonalnie sytuacjach? W wykład włączone będą studia przypadków, możliwe będzie omówienie także sytuacji zaproponowanych przez uczestników.
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Szkolenie kierowane jest do lekarzy, którzy chcą zwiększyć swoje kompetencje interpersonalne związane z radzeniem sobie z emocjami pacjentów.
Szczegóły wydarzenia
- Organizator
- Ośrodek Kształcenia Naczelnej Izby Lekarskiej
- Kontakt do organizatora
- e-mail: [email protected], nr tel. 22 559 13 00
- Strona wydarzenia
- kliknij tutaj
Nadchodzące wydarzenia
CYKL: Wstęp do publikowania – od pomysłu do artykułu. Cz. IV. Pisarstwo medyczne – jak i kiedy korzystać ze wsparcia pisarza medycznego
15 grudnia 2025 (18:00)
Wydarzenie online (cała Polska)
Zastosowanie Wirtualnej Rzeczywistości w redukcji percepcji bólu i stresu u małych pacjentów
16 grudnia 2025 (18:00)
Wydarzenie online (cała Polska)
Epidemiologia zakażeń związanych z opieką zdrowotną. Jak zapewnić bezpieczeństwo pacjentom i personelowi
18 grudnia 2025 (16:00)
Wydarzenie online (cała Polska)
Rany w miejscu przerzutów w zaawansowanej fazie choroby - charakterystyka, obraz kliniczny, trudności w terapii
18 grudnia 2025 (18:00)
Wydarzenie online (cała Polska)
Organizujesz wydarzenie?
Promuj swoje wydarzenie medyczne i docieraj do tysięcy specjalistów
Dodaj wydarzenie