Data wydarzenia: 24 listopada 2022 (09:00) - 24 listopada 2022 (09:00)
Adres: Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne NIL, Jana Sobieskiego 110, Warszawa
Strona wydarzenia: kliknij tutaj
Organizator: Ośrodek Kształcenia Naczelnej Izby Lekarskiej
Kontakt do organizatora: [email protected]
Wykładowca: Przemysław Paszcza - trener, coach, konsultant. Specjalizuje się w szkoleniach i warsztatach rozwoju i potencjału osobistego, szkoleniach z komunikacji interpersonalnej, rozwiązywaniu konfliktów, radzenia sobie ze stresem, motywowaniu, rozwijaniu kompetencji.
Program:
Delegowanie jako podstawowe narzędzie zarządzania
Dwie twarze delegowania – zlecanie zadań i wzmacnianie samodzielności pracowników.
Korzyści z delegowania dla przedsiębiorstwa i przełożonych.
Kompetencje menedżera niezbędne w procesie delegowania: Management 3.0 we wzmacnianiu samodzielności pracowników.
Delegowanie z punktu widzenia pracownika
Trzy kluczowe cele delegowania z punktu widzenia pracownika: Nauka i wdrożenie, rozwój kompetencji, zarządzanie karierą.
Styl społeczny i motywacje pracowników a ich podejście do przyjęcia delegowanych zadań / odpowiedzialności:
Trzy kluczowe cele delegowania z punktu widzenia menedżera: Sytuacja kryzysu, problemu i okazji.
Delegowanie z punktu widzenia szefa
Siedem sytuacji zespołowych i siedem stylów delegowania w Management 3.0.
Analiza zakresu działań menedżera w aspekcie „pół delegowania”.
Styl społeczny menedżera a empowerment w delegowaniu: Szanse i zagrożenia dla usamodzielniania podwładnych.
Zasady skutecznego delegowania zadań w praktyce
Proces delegowania krok po kroku. Przygotowanie – Rozmowa – Podsumowanie.
Dobór pracowników do zadań w delegowaniu: Matryca kompetencji i motywacji (sytuacyjny model przywództwa). Dopasowywanie zadań do poziomu dojrzałości pracowników.
Skuteczna komunikacji w delegowaniu: Integracja podejścia empowerment i komunikacji coachingowej.
Rozmowa empowerment (Wybór – Kompetencje – Znaczenie – Wpływ).
Planowanie i wspieranie realizacji delegowanych zadań. Uwzględnienie wymagań struktury i potrzeb pracownika.