Polacy wciąż zakochani w suplementach
Opublikowano 14 sierpnia 2025 09:00
Rynek suplementów diety charakteryzuje się wysokim nasyceniem. Badania wskazują, że to na pewno obszar z potencjałem wzrostu. Z danych PMR Market Experts by Hume’s wynika, że aż 75% Polaków sięga po suplementy, co oznacza, że decyzje zakupowe w tym segmencie podejmuje ponad 23 milionów konsumentów. Eksperci wskazują, że na tak duże zainteresowanie suplementami przekłada się nie tylko rozwój segmentu, ale też potęguje konkurencję oraz presję związaną z wyzwaniami wśród rynkowych graczy.
– Obserwujemy, że firmy działające w tym segmencie mierzą się z rosnącą liczbą wyzwań. W naszym badaniu producenci i dystrybutorzy jako jeden z kluczowych czynników wskazywali coraz surowsze przepisy w Polsce i całej Unii Europejskiej jako jedną z głównych przeszkód w rozwoju. Nowe regulacje wymagają większej przejrzystości w reklamie oraz w informowaniu o składzie i skuteczności produktów – wyjaśnia Marta Marszałek z PMR Market Experts/Hume’s Institute.
Na rynku rośnie popyt zarówno na silne brandy krajowe, produkty globalnych koncernów, jak i marki własne sieci aptecznych. W sprzedaży pozaaptecznej rozwijają się także marki premium.
Leki bez recepty (OTC) i suplementy diety to jedna z ostatnich kategorii produktowych, na których Polacy chcą oszczędzać – wymieniło je jedynie 10% badanych. Częściej po te produkty sięgają kobiety niż mężczyźni, jednak różnica jest nieznaczna – 78% vs 72%. Wyjątkiem są niektóre kategorie jak odżywki dla sportowców czy sklepy stacjonarne i specjalistyczne – tu przeważają mężczyźni.
A czym kierują się Polacy, wybierając suplementy? Dominuje cena – wskazało ją 50% respondentów (wzrost o 6 p.p. względem poprzedniego roku). Jak podkreślają eksperci to tłumaczy popularność aptek internetowych, gdzie bardzo łatwo porównać koszty zakupu. Na kolejnym miejscu znajduje się polecenie przez lekarza lub farmaceutę (43%) oraz sposób działania (38%).
inf pras












