Reklamy latem - jak reaguje branża farmaceutyczna?

Medexpress

Opublikowano 09 sierpnia 2018, 09:07

160315856 Thinkstock/GettyImages
Medexpress

Opublikowano 09 sierpnia 2018, 09:07

Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport z wydatków reklamowych w lipcu.
W raporcie uwzględniono branże farmaceutyczną, handlową, finansową, telekomunikacyjną i motoryzacyjną. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast dogoniła ją branża farmaceutyczna. Wszystkie branże odnotowały spadek wydatków.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w lipcu wyniosły 34 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. W tym miesiącu dogoniła ją branża farmaceutyczna (także 34 proc.). Na trzecim miejscu znajduje się telekomunikacja (12 proc.), na kolejnych finanse (10 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Marka Litrosal Zdrovit wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – ponad 6 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Steper, Perspiblock, Hepaslimin oraz Akustone.

Największe budżety przeznaczono na środki przeciwbólowe (17 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.).

Raport: TU
Instytut Monitorowania Mediów

Pobierz ten artykuł w formacie .pdf

Tematy

reklama / OTC / branża farmaceutyczna / wydatki reklamowe
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31