Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Rzecznik Praw Pacjenta o systemie no-fault

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 10 września 2021 10:12

Rzecznik Praw Pacjenta o systemie no-fault - Obrazek nagłówka
Fot. Medexpress
Rzecznik Praw Pacjenta w rozmowie z Medexpress mówił o nowym systemie no-fault, jego wpływie na bezpieczeństwo pacjentów, a także o planowanym wprowadzeniu funduszu kompensacyjnego.

• System no-fault sprawia, że personel medyczny będzie mógł zgłosić zdarzenie niepożądane, personalnie bądź anonimowo, bez obawy o odpowiedzialność karną.

• Jest to rozwiązanie, które jest popularne w Europie Zachodniej m.in. Danii, Norwegii czy Szwecji.

• System no-fault umożliwi również szybkie wypłacanie odszkodowań poszkodowanym pacjentom, dzięki planowanemu wprowadzeniu funduszu kompensacyjnego.

• Rzecznik podkreślił, że system no-fault może zminimalizować ilość zdarzeń niepożądanych w systemie ochrony zdrowia i zwiększyć w ten sposób bezpieczeństwo pacjentów.

Źródło: Medexpress

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także