Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Bartłomiej Chmielowiec wprowadził zasady stosowania prostego języka w Biurze RPP

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 30 listopada 2020 08:56

Bartłomiej Chmielowiec wprowadził zasady stosowania prostego języka w Biurze RPP - Obrazek nagłówka
Fot. MedExpress TV

W styczniu br. - w ramach kampanii edukacyjnej „Prosto i kropka” - Rzecznik Praw Pacjenta podpisał deklarację o współpracy na rzecz stosowania prostego języka w administracji.

Podpisanie deklaracji oznacza, że Rzecznik Praw Pacjenta wraz z innymi instytucjami, które podpisały porozumienie - zobowiązują się do propagowania idei prostego języka w swoich instytucjach.

- Z całą pewnością potrzebujemy dziś prostszego języka. Polszczyzna urzędowa jest przestarzała - nie radzi sobie w epoce kultury informacji. Teksty urzędowe przypominają bardziej teksty literackie. Są długie i rozwlekłe. Wymagają od czytelnika skupienia i merytorycznego przygotowania. Tymczasem dziś jesteśmy zabiegani i przytłoczeni informacjami. Czasem mamy kilka minut na lekturę pisma i podjęcie decyzji - mówi Bartłomiej Chmielowiec.

Styl urzędowy jest nie tylko trudny. Z powodów historycznych jest on też nieprzychylny obywatelowi. Ton wielu pism jest zbyt surowy, a instrukcje są napisane językiem wyniosłym i pompatycznym.

Dlatego w trosce o poprawę dostępności i jakości oferowanych usług Rzecznik Praw Pacjenta wprowadził zasadę stosowania prostego języka w pismach.

- Zależy mi na tym, żebyście Państwo mogli je szybko przeczytać, dobrze zrozumieć i jak najwięcej z nich zapamiętać. Mam nadzieję, że stosując zasadę prostego języka - wychodzę na przeciw Państwa oczekiwaniom, a przekazywane informacje będą na tyle czytelne, że podniosą dostępność oferowanej przeze mnie pomocy - dodaje Bartłomiej Chmielowiec.

Źródło: RPP

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także