Rzecznik Praw Pacjenta na okres zagrożenia epidemicznego wywołanego koronawirusem zmienił sposób funkcjonowania Rzeczników Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, którzy na co dzień wykonują swoją pracę na terenie szpitali psychiatrycznych w całej Polsce.
Bartłomiej Chmielowiec szczególnym wsparciem obdarza osoby doświadczające kryzysu psychicznego - ”Pamiętajcie, jeśli odczuwacie jakiekolwiek napięcie czy lęk, możecie o tym porozmawiać zarówno z personelem medycznym oddziału, w którym przebywacie, ale także skontaktować się z nami.” - powiedział.
W trosce o bezpieczeństwo pacjentów, personelu szpitala oraz samych Rzeczników, od 16 marca br. pacjenci przebywający w tych szpitalach oraz osoby, które chciałyby uzyskać wsparcie dotyczące praw pacjenta mogą skontaktować się z Rzecznikami Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego telefonicznie oraz mailowo ([email protected]). Mogą również zadzwonić pod numer bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.
Aktualny wykaz szpitali psychiatrycznych oraz ośrodków leczenia uzależnień objętych wsparciem Rzeczników znajduje się w zakładce „Rzecznicy Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego”.
Kontakt do Rzeczników poszczególnych szpitali możecie znaleźć również na tablicach informacyjnych w tych podmiotach leczniczych.
Osoby przebywające na leczeniu w szpitalach, w których do tej pory pracował Rzecznik Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego w pierwszej kolejności prosimy o kontakt telefoniczny bezpośrednio z tą osobą. Jeśli w szpitalu psychiatrycznym nie ma Rzecznika prosimy o kontakt z osobami wyznaczonymi do doraźnej pomocy według podziału na następujące województwa:
lubelskie, podkarpackie, podlaskie, warmińsko-mazurskie – Pani Martyna Bagińska, tel. 664-084-563
kujawsko – pomorskie, lubuskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie – Pani Barbara Lipecka, tel. 664-084-016
łódzkie, małopolskie, mazowieckie, świętokrzyskie – Pani Sylwia Wasilewska,
tel. 789-404-794
dolnośląskie, opolskie, śląskie, wielkopolskie – Pan Maciej Zieliński, tel. 664-083-310
Podczas kontaktu należy podać informacje, które pozwolą szybko udzielić wsparcia:
imię i nazwisko pacjenta
miejscowość, nazwę szpitala oraz oddziału, w którym pacjent przebywa
numer telefonu oraz adres mailowy do siebie.
Źródło: RPP