Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Jaka przyszłość czeka świat w związku ze starzeniem się populacji?

MedExpress Team

Iwona Schymalla

Opublikowano 19 grudnia 2019 12:53

Jaka przyszłość czeka świat w związku ze starzeniem się populacji? - Obrazek nagłówka
Fot. MedExpress TV
Jakim wyzwaniem dla przemysłu farmaceutycznego i dla całej gospodarki jest starzenie się społeczeństw? Na pytania red. Iwony Schymalli odpowiada Markus Baltzer – prezes firmy Bayer w Europie Środkowej.

Markus Baltzer:

  • Do 2050 roku osoby powyżej 65. roku życia stanowić będą ok. 20% globalnej populacji, a liczba seniorów powyżej 80. roku życia będzie trzykrotnie wyższa niż obecnie.
  • Zmieni to całkowicie strukturę społeczeństw. Zmienią się więc wymagania stawiane systemom opieki zdrowotnej, ponieważ seniorzy będą chcieli żyć jak najdłużej w zdrowiu. Będziemy musieli im to zapewnić.
  • Najciekawszym i najbardziej zaskakującym wnioskiem z niedawno opublikowanej edycji badania „Barometr 2019” było to, że zarówno młodzi (ok. 50%), jak i starsi (ok. 60%) wskazali zdrowie jako swój najwyższy priorytet. Wyższy niż udana relacja z partnerem (ok. 30%), wyższy niż rodzina (ok. 20%).
  • Drugi wniosek, mniej zaskakujący – młodzi oczekują dobrze funkcjonującego systemu opieki zdrowotnej, chcą mieć możliwość regularnego poddawania się badaniom, w szczególności okulistycznym i kardiologicznym.
  • W lipcu odbyło się globalne spotkanie Silver Economy Forum. To było pierwsze takie spotkanie w historii, na którym przedstawiciele rządów państw oraz przemysłu zasiedli razem, by rozmawiać o tym, jaka przyszłość czeka świat w związku ze starzeniem się populacji.
  • Nie ma wątpliwości, że struktura społeczeństw zmienia się dramatycznie i konieczna będzie budowa nowych systemów, aby sprostać tym zmianom.
  • Zmienić musiała się będzie cała ekonomia. Transformacje objąć muszą cały rynek usług (nie tylko zdrowotnych) oraz branże technologiczne – tak aby seniorzy mogli cieszyć się dobrym życiem.
  • Firma Bayer realizuje kampanię Healthy Aging. Jej hashtag to #MetrykaMnieNieTyka. Celem kampanii jest podniesienie świadomości społecznej na temat zdrowego starzenia się.
  • Kampania jest adresowana zarówno do osób młodych, jak i do starszych.
  • Głównym przekazem kampanii jest to, że profilaktyka to najtańszy i najlepszy sposób na zapewnienie dobrego, długiego życia w zdrowiu.

Podobne artykuły

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.