Ministerstwo Zdrowia przekazało do konsultacji projekt rozporządzenia w sprawie centralnej elektronicznej rejestracji. Projekt określa grupy świadczeń, które jako pierwsze zostaną objęte ogólnopolskim systemem, zasady komunikacji z pacjentami oraz zakres obowiązków świadczeniodawców.
Rusza czwarta edycja kampanii #ODWOŁUJĘ #NIEBLOKUJĘ. O odwoływanie wizyt w przypadkach, gdy nie można na nie dotrzeć, apelują m.in. Rzecznik Praw Pacjenta i Narodowy Fundusz Zdrowia.
Nie wystarczy numer telefonu. Przychodnia musi odebrać. Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że podmioty lecznicze mają obowiązek zapewnić pacjentom realną możliwość telefonicznego kontaktu z rejestracją. To potwierdzenie stanowiska Rzecznika Praw Pacjenta, który od lat zwraca uwagę, że brak...
W kilku tysiącach przychodni w Polsce wprowadzono funkcję koordynatora opieki nad pacjentami. Specjalista ten odpowiada za organizację wizyt, monitorowanie wyników badań oraz wyjaśnianie zaleceń lekarskich. Dzięki jego zaangażowaniu proces leczenia staje się bardziej przejrzysty, szybszy i...
Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych oraz Ogólnopolski Związek Zawodowy Pielęgniarek i Położnych wystosowały wspólny apel do Ministra Zdrowia. Wzywają do pilnych działań mających na celu przeciwdziałanie agresji wobec przedstawicieli zawodów medycznych.
14 maja w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbędzie się IX Kongres Patient Empowerment – wydarzenie, które co roku gromadzi pacjentów, lekarzy, ekspertów i przedstawicieli instytucji, by wspólnie wyznaczać kierunki zmian i tworzyć przyszłość, w której pacjent nie jest tylko odbiorcą usług...
Od 1 marca lekarze podstawowej opieki zdrowotnej mają obowiązek ważenia, mierzenia oraz zadawania pytań o palenie papierosów na każdej pierwszej wizycie pacjenta. Choć na pierwszy rzut oka może się to wydawać uzasadnione, środowisko medyczne podnosi wiele zastrzeżeń. – Staliśmy się ankieterami, a...
Do konsultacji przekazano Projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
Posłowie chcą uściślenia w nowelizacji ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym zapisu dotyczącego czasu, jaki SOR będzie mieć na przejście pacjenta, przywiezionego karetką przez ratowników.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną edycją kampanii edukacyjnej "Świadomy Pacjent".Wysoce edukacyjny przekaz został zapewniony dzięki wsparciu wybitnych autorytetów z poszczególnych obszarów terapeutycznych, którzy podjęli temat od strony profilaktyki, diagnostyki oraz leczenia. Artykuły...
Opublikowane zostało rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej w sprawie europejskiej przestrzeni danych dotyczących zdrowia –EPDZ (European Health Data Space – EHDS). Otwiera to nowy rozdział w zarządzaniu danymi zdrowotnymi w UE i budowaniu Europejskiej Unii Zdrowotnej.
Wystartowała kolejna edycja kampanii "Świadomy Pacjent" mająca na celu uświadomienie pacjentom, że stanowią istotne ogniwo w całym procesie terapeutycznym - ich wiedza, zaangażowanie oraz odpowiedzialność mają znaczenie.Wysoce edukacyjny przekaz został zapewniony dzięki wsparciu pacjentów oraz...
W jakich sytuacjach lekarz dochodzi do ściany? Co wtedy czuje? Swoimi doświadczeniami dzieli się z nami w programie „Wyszło na Dziś” dr Michał Sutkowski z Uczelni Łazarskiego, prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych, rzecznik Kolegium Lekarzy Rodzinnych.
Fundacja GrowSPACE zaprezentowała przed siedzibą Ministerstwa Zdrowia Pakiet Młodego Pacjenta/ki. Jego celem jest wsparcie młodych pacjentów i pacjentek w systemie ochrony zdrowia. – Chcemy, aby na system ochrony zdrowia w Polsce spojrzeć z perspektywy młodych pacjentek i pacjentów, przede...
Zgodnie z zapowiedzią ministry zdrowia Izabeli Leszczyny, od 1 kwietnia br. pacjenci będą płacić o 10% mniej za leki wyprodukowane w Polsce i o 15% mniej - jeśli dodatkowo wykorzystano do ich produkcji składniki wytworzone w naszym kraju.
Nawigator Pacjenta to rozwiązanie, które ma ułatwić pacjentom zrozumienie funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej oraz jego praw. Narzędzie zostało uruchomione przez Rzecznika Praw Pacjenta, Bartłomieja Chmielowca.
1 grudnia z okazji nadchodzącego Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych, Karkonoski Sejmik Osób Niepełnosprawnych (KSON) wraz z partnerami zorganizował wyjątkowe wydarzeniem o charakterze edukacyjnym i integrującym środowisko osób niepełnosprawnych oraz organizacji i instytucji, które je...
Ból, który doprowadza do płaczu i którego nie da się uśmierzyć lekami, biegunki trwające tydzień, przetoki, ropiejące, niegojące się rany. Ta choroba układa życie choremu. Z czym się budzi, chodzi i kładzie spać? Dlaczego człowieka bez obciętej ręki na SORze traktują jak symulanta? Gościem Wyszło...
Podczas środowego posiedzenia Sejmowej Komisji Polityki Senioralnej i Komisji Zdrowia odbyło się pierwsze czytanie przedstawionego przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej projektu ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej. Projekt zakłada m.in. uzupełnienie systemu opieki zdrowotnej o centra...
– Mam nadzieję, że pacjenci wyposażeni w odpowiedni zasób informacji będą czuć się bardziej komfortowo, korzystając z usług medycznych – mówi Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec. Można już pobrać „Nawigator pacjenta” – informator, który ma służyć w uporządkowaniu informacji jak...
© 2023 Medexpress. Wszystkie prawa zastrzeżone