Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Jak dziewczyna

MedExpress Team

A.L.

Opublikowano 1 września 2014 10:45

Jak dziewczyna - Obrazek nagłówka
„Biegasz jak dziewczyna” albo „rzucasz jak dziewczyna” to obraźliwe określenia, które nie tylko słyszymy, ale których również używamy. Always, światowy lider w kategorii produktów ochrony kobiecej, wprowadza nową kampanię, która ma zmienić negatywne postrzeganie słów „jak dziewczyna” i spowodować, by były odbierane jako komplement.
[caption id="attachment_48966" align="alignnone" width="620"]Fot. Thinkstock / Getty Images Fot. Thinkstock / Getty Images[/caption]

„Biegasz jak dziewczyna” albo „rzucasz jak dziewczyna” to obraźliwe określenia, które nie tylko słyszymy, ale których również używamy. Always, światowy lider w kategorii produktów ochrony kobiecej, wprowadza nową kampanię, która ma zmienić negatywne postrzeganie słów „jak dziewczyna” i spowodować, by były odbierane jako komplement.

Globalna kampania ma sprawić, że dziewczęta wkraczające w wiek dojrzewania poczują się dumnie i pewnie, nawet gdy usłyszą, że robią coś „jak dziewczyna”. Najnowsze badania sponsorowane przez Always a wykonane przez Research Now pokazują, że początek dojrzewania i pierwsza miesiączka są najtrudniejszymi momentami w życiu dziewcząt i obniżają ich pewność siebie*. Obraźliwe słowa mogą dodatkowo na to wpłynąć. W ramach nowej kampanii #JakDziewczyna, marka Always podjęła współpracę z wielokrotnie nagradzaną reżyser filmów dokumentalnych – Lauren Greenfield i przeprowadziła eksperyment, który miał na celu pokazanie jak ludzie w różnym wieku interpretują słowa „Jak Dziewczyna”. Zaskakujące rezultaty można obejrzeć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=m8jiLXEC39E

Dziewczynki w wieku od 5 do 13 lat, poproszone o pokazanie jak rzuca, biega i walczy dziewczyna, robiły to odważnie i z pełnym zaangażowaniem. Pojawiały się silne machnięcia rękami i kopnięcia karate. Starsze dziewczyny pokazywały negatywny stereotyp – 20-letnia dziewczyna biegająca w maratonach, niezręcznie wymachiwała na boki nogami i drwiąco wyrażała niepokój o swoje włosy, chcąc pokazać „bieganie jak dziewczyna”. Inna 19-latka zaczęła trzepotać rękami, aby zademonstrować „walkę jak dziewczyna”, a 14-letnia siatkarka niepewnie ruszyła ręką, aby pokazać „rzut jak dziewczyna”. Eksperyment dokładnie pokazał, jak nawet niewielkie wsparcie może zmienić postrzeganie określenia „jak dziewczyna” wśród młodych kobiet.

– Jako ojciec trzech młodych dziewczyn, jestem dumny z zaangażowania Always w pomoc dziewczętom w budowaniu pewności siebie nie tylko podczas dojrzewania, ale również i po tym okresie – mówi Edgar Sandoval, wiceprezes Global Feminine Care, Procter & Gamble. Jestem poruszony nową kampanią „Jak Dziewczyna”. Każda dziewczyna może być wspaniała, dlatego musimy pomóc im wyrosnąć na silne i pewne siebie kobiety.

Always zaprasza dziewczyny i kobiety z różnych kontynentów, aby dołączyły do globalnego ruchu i podzieliły się w portalach społecznościowych tym, co dumnie robią pisząc, publikując zdjęcia i filmy oznaczone #JakDziewczyna. Pokaż młodym dziewczynom na całym świecie, że robienie czegoś #JakDziewczyna nigdy nie powinno być odbierane negatywnie – powinno oznaczać bycie silną, utalentowaną i wspaniałą – zachęca marka Always.

Always_Jak_Dziewczyna_Infografika

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.