Na linii pierwszej pomocy psychologicznej w kryzysie

Spotkały się jesienią, by wspierać firmy i organizacje w kryzysach. Kobiety z dużym i zróżnicowanym doświadczeniem, wcześniej samodzielnie zgłębiały temat kryzysu. Dziś jako Konsorcjum SUWAK Coaching i Mentoring Kryzysowy uruchamiają telefoniczną linię oferującą pierwszą pomoc psychologiczną dla osób dorosłych i firm w kryzysie.
Medexpress 2020-03-25 08:00

Czy Konsorcjum SUWAK jest odpowiedzią na kryzys w dobie koronawirusa?

Tworząc w ubiegłym roku Konsorcjum SUWAK nie mogłyśmy przewidzieć kryzysu, jaki obecnie dotyka nas wszystkich w związku z epidemią. Myślałyśmy przede wszystkim o propagowaniu wśród firm idei prowadzenia biznesu „z ludzką twarzą”.

Co to znaczy?

To taki sposób zarządzania, w którym organizacja jest nastawiona na wyniki osiągane nie kosztem pracowników, ale poprzez dbanie o ich wellbeing, samopoczucie mentalne i pozytywne radzenie sobie z problemami, stresem i kryzysami, jakie napotykają w życiu zawodowym i osobistym.

To dziś szczególnie ważne.

Dlatego mamy również odpowiedź na trudną sytuację dotykającą firmy i zespoły, często rozproszone, a nawet redukowane z powodu koronawirusa. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) szybka reakcja na psychologiczny kryzys jest istotnym elementem profilaktyki psychofizycznej, co – w przypadku biznesu – przekłada się na kondycję firmy i jej wyniki. Jako grupa konsultantów, coachów i mentorów kryzysowych tworzących Konsorcjum SUWAK, oferujemy konsultacje w ramach pierwszej pomocy psychologicznej dla osób dorosłych i firm w kryzysie.

W jaki sposób można skorzystać z Waszego wsparcia?

Od 23 marca ruszyła telefoniczna linia pierwszej psychologicznej pomocy dla osób i firm kryzysie pod numerem 506 900 900 oraz e-mail kryzysowy pod adresem: kryzys@konsorcjumsuwak.pl, a także możliwość uzyskania wsparcia poprzez kontakt z nami na facebooku https://www.facebook.com/KonsorcjumSuwak/

Czy tylko firmy mogą skorzystać z tego telefonu czy maila?

Chcemy udzielać psychologicznego wsparcia wszystkim, którzy tego obecnie potrzebują. Mogą do nas dzwonić zarówno osoby prywatne przeżywające różnorakie obawy w związku z epidemią, jak również firmy i organizacje pozarządowe. Co ważne, udzielamy pomocy w trzech językach – polskim, rosyjskim i angielskim.

Jak wyglądają te dyżury?

Każda kontaktująca się z nami osoba traktowana jest wyjątkowo i indywidualnie, ale to, co łączy wszystkie te rozmowy, to wysłuchanie, emocjonalne wsparcie oraz pomoc w znalezieniu sposobów na poradzenie sobie z konkretną sytuacją zgłoszoną przez dzwoniących lub piszących do nas.

tel. 506 900 900 - czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-20.00 oraz w soboty i niedziele w godzinach 12.00-16.00*.

e-mail: kryzys@konsorcjumsuwak.pl

www.konsorcjumsuwak.pl

* Koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora.

PDF

Zobacz także