Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

10 mln zł na e-usługi w warszawskich szpitalach

MedExpress Team

Alicja Dusza

Opublikowano 4 października 2016 08:13

10 mln zł na e-usługi w warszawskich szpitalach - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock / Getty Images
Po pieniądze unijne na informatyzację sięgają kolejne stołeczne szpitale.

Skorzystają m.in. Instyt Matki i Dziecka w Warszawie i Instyt Kardiologii w Aninie, gdzie wprowadzone zostaną liczne udogodnienia dla pacjentów i personelu medycznego. Decyzją zarządu województwa mazowieckiego projekty te otrzymają łącznie prawie 10 mln zł wsparcia w ramach RPO WM 2014-2020. Umowy na dofinansowanie tych projektów podpisali wicemarszałek Wiesław Raboszuk, członek zarządu województwa mazowieckiego Rafał Rajkowski oraz beneficjenci.
 
– Informatyzacja to przyszłość służby zdrowia. Wszystkie nowoczesne rozwiązania wprowadzane w ramach e-usług są bardzo ważne zarówno z punktu widzenia pacjenta, jak i personelu szpitala. Dzięki nim możemy zdalnie, bez wychodzenia z domu zapisać się na wizytę do lekarza, a placówki służby zdrowia mogą ograniczyć prowadzenie tradycyjnej dokumentacji medycznej – powiedział wicemarszałek Wiesław Raboszuk.

Dzięki środkom unijnym w Instytucie Matki i Dziecka już w połowie 2018 r. wdrożony zostanie system teleinformatyczny obejmujący zarządzanie dokumentacją medyczną i świadczenie usług on-line. Powstanie Elektroniczna Dokumentacja Medyczna i Elektroniczny Obieg Dokumentów. Projekt będzie realizowany w partnerstwie z Samodzielnym Zespołem Publicznych ZOZ im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym, Samodzielnym Publicznym ZOZ w Kołbieli, Samodzielnym Publicznym ZOZ w Celestynowie i Samodzielnym Zespołem Publicznych ZOZ w Wieliszewie. Partnerzy będą mogli korzystać z elektronicznych kartotek pacjentów, wystawiać e-skierowania w zakresie badań laboratoryjnych i diagnostycznych, a także prowadzić e-konsultacje medyczne ze specjalistami z instytutu.
 W drugiej połowie 2017 r. w Instytucie Kardiologii w Aninie dzięki środkom unijnym uruchomione zostaną e-usługi na platformie pacjenta i na platformie ePUAP. Powstanie Elektroniczny Obieg Dokumentów, w ramach którego zarchiwizowana zostanie tradycyjna dokumentacja. Strona internetowa i BIP zostaną zaktualizowane i dostosowane do potrzeb pacjentów, którzy przez ePUAP będą mogli złożyć wniosek, skargę, oświadczenia czy komunikować się z instytutem. Dzięki platformie zarówno pacjenci, jak i pracownicy otrzymają łatwiejszy dostęp do dokumentacji medycznej, administracyjnej, a także do oferowanych szkoleń i konferencji.

Źródło: materiały prasowe

Tematy

e-usługi

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także