Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner
Szymon Chrostowski

Z punktu widzenia pacjenta rok 2019 był bardzo dobry

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 23 grudnia 2019 10:59

Z punktu widzenia pacjenta rok 2019 był bardzo dobry - Obrazek nagłówka
Fot. MedExpress TV
– To był rok bogaty w ważne dla pacjentów wydarzenia i inicjatywy – podsumowuje mijający rok Szymon Chrostowski, prezes zarządu Fundacji Wygrajmy Zdrowie.

Szymon Chrostowski:

  • W lutym ruszył pilotaż Krajowej Sieci Onkologicznej.
  • Zaprezentowano koncepcję Narodowej Strategii Onkologicznej, w pracach nad którą brali udział pacjenci.
  • Wreszcie, po wielu latach, pojawiły się breast cancer unity. Zapowiedziano też powstanie podobnych ośrodków przeznaczonych dla pacjentów z rakiem jelita grubego czy rakiem płuca.
  • Na listach leków refundowanych pojawiło się na nich wiele nowych terapii, m.in. dla pacjentów z chorobami hematologicznymi, reumatycznymi, kardiologicznymi.
  • Rok 2019 to zapowiedzi opieki koordynowanej w kariologii, w stwardnieniu rozsianym oraz w onkologii. Pilotaż w woj. świętokrzyskim, dolnośląskim – pokazuje, że opieka koordynowana ma sens i przynosi wymierne efekty i oszczędności.
  • Wystartowały medialne kampanie świadomościowe organizowane przez Ministerstwo Zdrowia, które namawiają do długiego życia (kampania „Planuję długie życie”).
  • MZ uruchomiło program „Pracodawca Zdrowia”.
  • Ruszył pilotaż screeningu raka płuca za pomocą niskodawkowej tomografii komputerowej w grupach ryzyka.
  • Postęp w badaniach klinicznych – uruchomienie programów niekomercyjnych badań klinicznych przez Agencję Badań Medycznych.
  • Wyzwanie stanowi opieka nad pacjentami z chorobami psychicznymi.

Podobne artykuły

Anna-Golebicka_fot_
27 grudnia 2022
vlcsnap-2021-01-04-13h33m48s874
Filip Płużański

To był czas trudnych decyzji, trudnych wyborów

4 stycznia 2021
vlcsnap-2021-01-04-09h11m55s998
Prof. Agnieszka Słowik

Rok trudny, ale nie bez sukcesów

4 stycznia 2021

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także