Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

UOKIK i PIS krytycznie o reklamach suplementów diety

MedExpress Team

Katarzyna Wróblewska

Opublikowano 28 października 2015 11:10

UOKIK i PIS krytycznie o reklamach suplementów diety - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Reklama suplementów diety nie może przypisywać im właściwości leczniczych, czy sugerować, że są remedium na liczne dolegliwości – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna (PIS,) działając w ramach sieci ochrony konsumentów wysłały listy do producentów i dystrybutorów suplementów diety.
[caption id="attachment_26078" align="alignnone" width="620"]Fot. Thinkstock Fot. Thinkstock[/caption]


Reklama suplementów diety nie może przypisywać im właściwości leczniczych, czy sugerować, że są remedium na liczne dolegliwości – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna (PIS,) działając w ramach sieci ochrony konsumentów wysłały listy do producentów i dystrybutorów suplementów diety.

List został wysłany do 315 producentów i dystrybutorów suplementów diety. Celem pierwszej wspólnej akcji UOKiK oraz PIS jest zwrócenie uwagi producentom i dystrybutorom tych środków spożywczych na reklamy, w których prezentują swoje produkty. Wstępny monitoring takich przekazów wykazał, że nie zawsze konsument jest rzetelnie i wyczerpująco informowany o właściwościach produktu. Z drugiej strony – odbiorca takich reklam nie dysponuje wystarczającym poziomem wiedzy na temat suplementów i różnic między produktami leczniczymi dostępnymi bez recepty a suplementami będącymi w rzeczywistości środkami spożywczymi.
Wspólna inicjatywa UOKiK oraz PIS to pierwszy etap akcji poświęconej suplementom. Przedsiębiorcy zostali poproszeni o przekazanie odpowiedzi w ciągu miesiąca od otrzymania listu. W tym roku w ramach sieci ochrony konsumentów planowana jest kampania edukacyjna skierowana do słabszych uczestników rynku. Treść listu dostępna jest na stronie internetowej UOKiK.
Trzeba pamietać, że:
• Reklama nie może wprowadzać w błąd.
• Zabronione jest wykorzystywanie niewiedzy, nieświadomości, braku doświadczenia konsumentów.
• Reklamy suplementów nie mogą przypisywać im właściwości leczniczych, ponieważ są środkami spożywczymi.
• Zakazane jest sugerowanie, że suplementy to remedium na liczne dolegliwości.

Źródło: uokik.gov.pl

Podobne artykuły

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także