Krajowy Zjazd Aptekarzy przyjął pod koniec stycznia nowelizację Kodeksu Etyki Aptekarza RP. Jak podaje serwis mgr.farm, zgodnie z nią farmaceuci będą mieć zakaz reklamowania asortymentu aptecznego. Nie będą mogli brać udziału również, ale też udziału w innych reklamach, które mogłyby naruszać...
W okresie jesienno-zimowym organizm człowieka jest wyjątkowo podatny na infekcje i choroby. To doskonały czas, by wzmocnić naszą odporność. Reklamy w mediach zarzucają nas informacjami o suplementach, które powinny czynić cuda w trosce o nasze zdrowie. O suplementach i zażywaniu ich na własną...
Komisja Etyki Lekarskiej Naczelnej Rady Lekarskiej wystosowała stanowisko, w którym sprzeciwia się wykorzystywaniu wizerunku lekarza nie tylko w reklamach wyrobów medycznych, lecz także w materiałach promujących kosmetyki, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, czy też inne produkty, bądź...
Od 1 stycznia 2023 r. obowiązują nowe zasady reklamy wyorbów medycznych. Zapraszam do cyklu publikacji na ten temat.
Zgodnie z § 144 ust. 1 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. –Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. z 2022 r. poz. 348), projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych, został przekazany do rozpatrzenia przez komisję prawniczą. 10 stycznia 2023...
Do konsultacji przekazano Projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Przewiduje on uszczegółowienie zasad dotyczących prezentacji lub reklamy suplementów diety mając na uwadze ochronę zdrowia i życia konsumentów oraz podnoszenie świadomości społeczeństwa.
Do konsultacji przekazano Projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych.
Stanowisko PASMI w sprawie samoregulacji nadawców telewizyjnych w sprawie zasad rozpowszechniania reklam suplementów diety
Zdaniem GIF reklama telewizyjna wprowadza odbiorcę w błąd.
Po niemal roku milczenia GIF opublikował w połowie lipca trzy nowe decyzje w sprawie reklamy leków.[1] Decyzje zostały wydane kilka miesięcy przed publikacją – w kwietniu i maju 2018 r. Wszystkie dotyczą reklamy leków nie na receptę w środkach masowego przekazu (m.in. TV i internet).
Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport z wydatków reklamowych w lipcu. W raporcie uwzględniono branże farmaceutyczną, handlową, finansową, telekomunikacyjną i motoryzacyjną. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast dogoniła ją...
GIF nakazuje podmiotowi odpowiedzialnemu spółce Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy audiowizualnej produktu leczniczego Neosine Forte 1000 mg i Neosine Forte 500 mg, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu...
To już trzecie spotkanie organizowane w ramach Okrągłego Stołu przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Według danych IMM w mediach tradycyjnych największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której...
Ten, kto obserwuje rynek reklamowy w ochronie zdrowia w Stanach Zjednoczonych, mógł zauważyć ostatnie najpopularniejsze produkcje, za którymi stoi Limelight Media, m.in. z Jennifer Aniston dla firmy Shire (choroby oczu), kampanię na temat starzenia się z Susan Sarandon czy kampanię o ADHD z...
© 2023 Medexpress. Wszystkie prawa zastrzeżone