Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety, będącą częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Celem rozwiązania jest przede wszystkim ochrona konsumentów.
Krajowy Zjazd Aptekarzy przyjął pod koniec stycznia nowelizację Kodeksu Etyki Aptekarza RP. Jak podaje serwis mgr.farm, zgodnie z nią farmaceuci będą mieć zakaz reklamowania asortymentu aptecznego. Nie będą mogli brać udziału również, ale też udziału w innych reklamach, które mogłyby naruszać...
W okresie jesienno-zimowym organizm człowieka jest wyjątkowo podatny na infekcje i choroby. To doskonały czas, by wzmocnić naszą odporność. Reklamy w mediach zarzucają nas informacjami o suplementach, które powinny czynić cuda w trosce o nasze zdrowie. O suplementach i zażywaniu ich na własną...
Komisja Etyki Lekarskiej Naczelnej Rady Lekarskiej wystosowała stanowisko, w którym sprzeciwia się wykorzystywaniu wizerunku lekarza nie tylko w reklamach wyrobów medycznych, lecz także w materiałach promujących kosmetyki, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, czy też inne produkty, bądź...
Od 1 stycznia 2023 r. obowiązują nowe zasady reklamy wyorbów medycznych. Zapraszam do cyklu publikacji na ten temat.
Zgodnie z § 144 ust. 1 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. –Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. z 2022 r. poz. 348), projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych, został przekazany do rozpatrzenia przez komisję prawniczą. 10 stycznia 2023...
Do konsultacji przekazano Projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Przewiduje on uszczegółowienie zasad dotyczących prezentacji lub reklamy suplementów diety mając na uwadze ochronę zdrowia i życia konsumentów oraz podnoszenie świadomości społeczeństwa.
Do konsultacji przekazano Projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych.
Stanowisko PASMI w sprawie samoregulacji nadawców telewizyjnych w sprawie zasad rozpowszechniania reklam suplementów diety
Zdaniem GIF reklama telewizyjna wprowadza odbiorcę w błąd.
Po niemal roku milczenia GIF opublikował w połowie lipca trzy nowe decyzje w sprawie reklamy leków.[1] Decyzje zostały wydane kilka miesięcy przed publikacją – w kwietniu i maju 2018 r. Wszystkie dotyczą reklamy leków nie na receptę w środkach masowego przekazu (m.in. TV i internet).
Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport z wydatków reklamowych w lipcu. W raporcie uwzględniono branże farmaceutyczną, handlową, finansową, telekomunikacyjną i motoryzacyjną. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast dogoniła ją...
GIF nakazuje podmiotowi odpowiedzialnemu spółce Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy audiowizualnej produktu leczniczego Neosine Forte 1000 mg i Neosine Forte 500 mg, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu...
To już trzecie spotkanie organizowane w ramach Okrągłego Stołu przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Według danych IMM w mediach tradycyjnych największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której...
© 2023 Medexpress. Wszystkie prawa zastrzeżone