Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Škoda Octavia 1.2 TSI: Czeski dylemat

MedExpress Team

Witold Laskowski

Opublikowano 21 marca 2014 15:20

Škoda Octavia 1.2 TSI: Czeski dylemat - Obrazek nagłówka
Na początku było jak to w kraju Szwejka i pilsnera. Księgarz Klement poszedł do mechanika Laurina i zaczęli robić rowery. Sprzedawali je, co oczywiste, w księgarni. Potem wzięli się za motocykle, wreszcie za samochody.

premiera-nowej-skody-octavia_main2

Na początku było jak to w kraju Szwejka i pilsnera. Księgarz Klement poszedł do  mechanika Laurina i zaczęli robić rowery. Sprzedawali je, co oczywiste, w księgarni. Potem wzięli się za motocykle, wreszcie za samochody.

Po drodze połączyli się z przemysłowym gigantem Skodą i tak już zostało. O księgarni słuch zaginął. Samochody przetrwały.

Jakieś 120 lat później wsiadam do nowej Octavii. Jest  klasyczna w kształtach i nowoczesna w wyrazie. Bez ekstrawagancji. Ma być w najlepszych tradycjach marki.

nowa-skoda-octavia_main6B

O nowej Octavii można rzec, że jest pierwszym kompaktem klasy średniej. To znaczy, że można ją porównać do boksera Adamka. Niby nie taki wielki ale bije tych z wagi super ciężkiej.

Moją Octavię czeka próba walki. Ma zmieścić w bagażniku najnowsze dziecko SonoSite’a – pierwszy na świecie kiosk USG X-Porte. W praktyce zawodnika wagi ciężkiej, którego kilka dni wcześniej wieźliśmy fiatem Scudo, czyli prawdziwym dostawczym transporterem.

nowa-skoda-octavia_main4

Rzut oka na X-Porte’a i na Octavię. Chwila niepewności, która kończy się wraz z otwarciem klapy bagażnika. Przed nami otchłań. Po złożeniu tylnych siedzeń Rów Mariański. No, prawie. Gdyby nie składać siedzeń bokser Adamek z superciężkim konkurentem mogliby się udać w podróż dookoła świata.

nowa-skoda-octavia_main5

Czesi naprawdę potraktowali Octavię nr III poważniej od poprzedniczek. Wyposażenie dowolnie bogate i nienaganna estetyka. A silnik? Mały, ale żwawy. „Zbiera się”, jak słusznie zauważył Pan ze Skoda Auto Polska. 105 koni ciągnie samochód z kioskiem i ludźmi bez problemu.

Auto prowadzi się świetnie przy każdej prędkości. Nawet dużo ponad dozwolone na autostradzie 140 km/h (to nie ja – kolega). Przy czym pali tyle co większy diesel.

Skoda Octavia

Jakiś problem? Duży. Z wyborem. Kupić Octavię i mieć auto średniej klasy w cenie kompaktu, czy  dopłacać do prestiżu prawdziwego „średniaka”. Czeska pułapka. Jak sto lat temu. Idziesz do księgarni, wychodzisz z rowerem. Albo odwrotnie.

DANE TECHNICZNE

  • Długość/szerokość/wysokość: 4 659/ 1 814/ 1 461 mm
  • Silnik  (benzyna): 1197 cm3,   
  • Moc: 105 KM
  • Przyspieszenie 0–100: 10,3 s
  • Prędkość max: 196 km/h
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zużycie paliwa cykl mieszany: 5,0 l
  • Gwarancja: 2 lata
  • Cena katalogowa (ambition, start-stop): 70 250 zł

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także

unnamed3
Artykuł sponsorowany

Krem do twarzy na noc: ranking najlepszych produktów

14 marca 2024
tarczyca
29 stycznia 2024
105937783

Są FERIE? Jest WINTER

26 stycznia 2024
iStock-1129820511
22 czerwca 2023