E-zdrowie z pozytywną oceną. Pacjenci chcą jednak więcej usług

Piotr Wójcik

Opublikowano 17 lutego 2023, 10:35

Fot. Getty Images/iStockphoto
Piotr Wójcik

Opublikowano 17 lutego 2023, 10:35

Jak wynika z badania, pacjenci wyrazili oczekiwania związane z dalszym rozwojem cyfryzacji ochrony zdrowia. W szczególności zwracali uwagę na funkcjonalność wspierającą lekarzy w takim doborze leków, by uniknąć polipragmazji, czyli niekorzystnych dla zdrowia interakcji między wieloma przyjmowanymi substancjami.

Dla 87 proc. respondentów istotna jest również możliwość wykupienia leków z częściowo zrealizowanej e-recepty w dowolnej aptece oraz dostęp do sprofilowanych powiadomień o programach profilaktycznych – wskazało na to 78 proc. ankietowanych.

Paweł Kikosicki, dyrektor Centrum e-Zdrowia, podkreśla bardzo wysoką świadomość e-usług w ochronie zdrowia wśród osób po 60. roku życia – ponad 95 proc. respondentów w tym wieku deklaruje znajomość rozwiązań e-zdrowia.

– Od początku rozwoju e-zdrowia dokładamy wszelkich starań, by wdrażane nasze produkty były przyjazne dla osób mniej biegłych w korzystaniu z komputera czy internetu – mówi dyrektor Centrum e-Zdrowia.

Magdalena Kołodziej, prezes Fundacji My Pacjenci, zwraca uwagę na fakt, iż prawie 70 proc. respondentów w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie korzystało z internetu w celu załatwienia spraw związanych z ochroną zdrowia.

– Umawianie w ten sposób wizyt, odbiór wyników badań laboratoryjnych czy sprawdzanie opinii o świadczeniodawcach stały się standardem opieki, do którego jako pacjenci dążymy – ocenia Magdalena Kołodziej.

Pobierz ten artykuł w formacie .pdf

Tematy

e-zdrowie / Centrum e-zdrowia / usługi e-zdrowia
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31