"Zdajemy sobie sprawę, że niecodzienna sytuacja, w jakiej od pewnego czasu wszyscy żyjemy może skutkować wzrostem lęku, poczuciem zagrożenia, a nawet wzmożenia różnych objawów chorobowych. Ponadto ograniczona możliwość przemieszczania się jest dodatkowym utrudnieniem dla osób, które korzystają z usług psychologa stacjonarnie. Dlatego PZU Zdrowie uruchomiło nową usługę - pomoc psychologiczną przez telefon" - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej PZU Zdrowie. Inicjatorem tej niezwykle ważnej, szczególnie w czasie epidemii, usługi jest była już prezes PZU Zdrowie Julita Czyżewska.
Osoby potrzebujące pomocy będą mogły porozmawiać z psychologami mającymi doświadczenie w pracy m.in. w Ogólnopolskim Telefonie Zaufania, Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, Fundacji Nagle Sami dla osób w żałobie, Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, Ogólnopolskim Telefonie "Niebieska Linia".
Telefoniczna pomoc psychologiczna ma działać od poniedziałku do piątku w godz. 8-20. Na jedną poradę przewidziano 50 minut. Usługa jest dostępna po zalogowaniu na portalu pacjenta moje.pzu.pl. Po wybraniu opcji "Szybka telekonsultacja" i w kolejnym kroku "Psycholog - porada telemedyczna", specjalista sam kontaktuje się z pacjentem w umówionym terminie.
Źródło: PZU Zdrowie