Przede wszystkim zmieni się struktura organizacyjna centrów powiadamiania ratunkowego (CPR). Centra obsługują całodobowo zgłoszenia kierowane pod numer alarmowy 112 i 997.
Aby zatrzymać najlepszych pracowników CPR, umożliwiony zostanie im rozwój zawodowy i awans.
Wprowadzona zostanie gradacja stanowisk, która planowana jest na ostatni kwartał 2020 r. Będą to stanowiska:
- operatora numerów alarmowych,
- starszego operatora numerów alarmowych,
- koordynatora,
- koordynatora – trenera.
Operatorzy numerów alarmowych zostaną objęci ochroną przysługującą funkcjonariuszom publicznym. Ma to związek ze zniewagami i groźbami kierowanymi pod adresem operatorów numerów alarmowych.
Powstanie Krajowe Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego. Jego głównym zadaniem będzie:
- utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego CPR,
- nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych,
- opracowywanie kryteriów oceny pracy CPR i ich pracowników,
- przygotowywanie i prowadzenie szkoleń,
- upowszechnianie wiedzy na temat numerów alarmowych i CPR.
Krajowe Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego zacznie funkcjonować po 6 miesiącach od wejścia w życie ustawy.
Źródło: KPRM