Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

Ta choroba rzadka może pojawić się po szczepieniu tym preparatem

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 9 września 2021 10:15

Ta choroba rzadka może pojawić się po szczepieniu tym preparatem - Obrazek nagłówka
Fot. Getty Images/iStockphoto
Europejska Agencja Leków (EMA) poinformowało o możliwym skutku ubocznym wywołanym szczepionką AstraZeneca przeciw COVID-19. To rzadkie zaburzenie uszkadzające układ nerwowy.

Mowa o zespole Guillain-Barré -chorobie immunologicznej, która powoduje osłabienie mięśni nawet w ciągu kilku dni. Zazwyczaj pojawia się po przebytej infekcji wirusowej układu oddechowego.


Europejska Agencja Leków potwierdziła, że do 31 lipca zgłoszono 833 przypadki pacjentów z takim powikłaniem po szczepieniu (z 592 milionów dawek podanych na całym świecie).
EMA jednocześnie podkreśliła, że korzyści płynące z podania szczepionki przewyższają ryzyko zachorowania.


Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) dodała ostrzeżenie dotyczące zespołu Guillain-Barré jako możliwego działania niepożądanego po podaniu Johnson & Johnson. Obie szczepionki wykorzystują technologię wektorów wirusowych.

Źródło: Reuters

Podobne artykuły

Msolecka
Felieton Małgorzata Solecka

Zakupy covidowe. Coś tu pachnie

27 lutego 2024
iStock-1361760808
23 stycznia 2024

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.