Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

FDA zaniepokojona mikroorganizmami w tuszach do tatuaży

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 20 czerwca 2023 12:27

FDA zaniepokojona mikroorganizmami w tuszach do tatuaży - Obrazek nagłówka
Fot. iStock/Getty Images
Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) chce lepiej chronić ludzi przed zanieczyszczonymi biologicznie tuszami do tatuowania. W jaki sposób?

FDA wydała wytyczne skierowane do producentów i dystrybutorów tuszy do tatuowania. Wytyczne mają pomóc wytwórcom uniknąć sytuacji, w których tusz do tatuażu może ulec zanieczyszczeniu mikroorganizmami i stworzyć potencjalne zagrożenie dla zdrowia. Wytyczne opisują też kroki, jakie producenci i dystrybutorzy mogliby podjąć w celu identyfikacji i zaradzeniu niehigienicznym warunkom produkcji.

Wcześniej Agencja otrzymała wiele zgłoszeń o zachorowaniach spowodowanych zanieczyszczonymi tuszami do tatuowania. Badanie przeprowadzone przez agencję wykazały zanieczyszczenia mikroorganizmami w oryginalnie zapieczętowanych butelkach z tuszem.

Między 2003 a 2023 przeprowadzono 18 akcji wycofania partii tuszy do tatuowania, które były zanieczyszczone różnymi mikroorganizmami, w tym powodującymi poważne infekcje.

FDA wezwała konsumentów i pracowników ochrony zdrowia do zgłaszania niepożądanych reakcji na tatuaże poprzez specjalną infolinię.

Co powinno wzbudzić niepokój?

Po zrobieniu tatuażu możesz zauważyć zaczerwienienie, obrzęk lub ciepło skóry. Twój tatuator powinien poinstruować Cię, jak dbać o świeżo wytatuowany obszar i przez jaki czas możesz odczuwać pewien dyskomfort – czytamy na stronie FDA.

Jeśli zauważysz, że obszar ten nie wydaje się goić, lub jeśli zauważysz wysypkę - zaczerwienienie lub guzki w pobliżu tatuażu, skontaktuj się z tatuatorem i z lekarzem, zwłaszcza jeśli rozwinie się u Ciebie gorączka – radzi Agencja.

Bardziej agresywne infekcje mogą powodować wysoką gorączkę, dreszcze i poty. Leczenie takich infekcji może wymagać zastosowania różnych antybiotyków - możliwe nawet przez kilka miesięcy - lub nawet hospitalizacji i/lub operacji. Wysypka może również oznaczać, że masz reakcję alergiczną. A ponieważ tusze są trwałe, reakcja może utrzymywać się – ostrzega FDA.

Źródło: FDA

Tematy

tatuaże

Podobne artykuły

iStock-944433918
12 sierpnia 2019
ThinkstockPhotos-177090408
23 stycznia 2017
ThinkstockPhotos-498881127

Karcynogenne tatuaże?

9 października 2016

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także

alkohol
29 kwietnia 2024
iStock-1152066710

E-recepta na Łotwie

6 marca 2024
1920px-Ministerstwo_Obrony_Narodowej_al._Niepodległości
24 stycznia 2024
iStock-1067042950
#WspólneŚwięta

Święta: Szpital to nie przechowalnia starszych ludzi

15 grudnia 2023