GIF nakazuje podmiotowi odpowiedzialnemu spółce Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy audiowizualnej produktu leczniczego Lipomal, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu telewizyjnego.
Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Zdaniem GIF kwestia wypowiadana przez lektora "Do tego Lipomal jest tak bezpieczny, że można go stosować już po pierwszym roku życia. Lipomal bez gorączki, bez obaw" informująca, że ww. produkt leczniczy można podawać bez ograniczeń dzieciom, które ukończyły pierwszy rok życia wprowadza w błąd. W reklamie pojawia się również kwestia "Lipomal to jedyny naturalny lek, który zwalcza gorączkę" wskazuje na naturalne pochodzenie produktu leczniczego. Reklama produktu leczniczego nie może zawierać treści, które sugerują, że skuteczność lub bezpieczeństwo stosowania produktu leczniczego wynika z jego naturalnego pochodzenia.
Źródło: GIF