Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
Materiał partnera

Jak tworzyć treść, która będzie się klikać?

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 24 października 2021 11:35

Jak tworzyć treść, która będzie się klikać? - Obrazek nagłówka
Tworzenie treści do internetu nie jest zadaniem prostym. Zwłaszcza gdy mają one spełnić wymagania nie tylko czytelników, ale również robotów wyszukiwarki Google. Konieczne jest stosowanie pewnych sztuczek, a także trzymanie się konkretnych wytycznych, które sprawią, że gotowy tekst trafi do sporego grona odbiorców.

Po co tworzyć teksty pod SEO?

Zanim przejdziemy do szczegółowych porad na temat pisania, warto zastanowić się, czy jest w ogóle sens zawracać sobie tym wszystkim głowę. Jak się okazuje, tak zwany SEO-copywriting jest niezwykle ważnym elementem pozycjonowania stron internetowych. To właśnie w takich tekstach zamieszczane są bowiem słowa kluczowe, które następnie internauci wpisują w polu „szukaj” w Google.

„Odpowiednio przygotowane treści pozwolą na wykorzystanie potencjału poszczególnych fraz, zarówno tych ogólnych, jak i z długiego ogona. Oczywiście pozycjonowanie nie polega wyłącznie na zamieszczaniu wszędzie słów kluczowych. Ogromne znacznie ma bowiem także ciągłe generowanie ruchu na stronie oraz pozyskiwanie wartościowych linków z serwisów zewnętrznych. Teksty SEO nadają się do tego idealnie. Warto więc zająć się ich tworzeniem – samodzielnie lub z pomocą profesjonalnej agencji.” Źródło: afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Jak pisać teksty do internetu? Na co zwrócić uwagę?

Skoro wiemy już, dlaczego odpowiednio zoptymalizowane treści są ważne, możemy przejść do przedstawienia kilku kryteriów, jakie powinny spełniać. O czym więc warto pamiętać?

  • Umiejętne wykorzystanie słów kluczowych – to, że są one istotne w kontekście pozycjonowania, wcale nie oznacza, że należy umieszczać je w każdym zdaniu. Zbyt duże zagęszczenie tego typu fraz nie tylko sprawi, że tekst stanie się nieczytelny, ale też może negatywnie wpłynąć na ocenę algorytmów. Google od pewnego czasu promuje przede wszystkim merytoryczny, wartościowy content, który pisany jest dla żywego czytelnika, nie tylko dla robotów. Słowa kluczowe muszą zostać wprowadzone w sposób naturalny, tak aby nie zaburzały kompozycji tekstu. Ważne jest też obudowanie ich stosownymi synonimami.

  • Tytuł i nagłówki – ich treść ma większe znacznie, niż może się wydawać. Tytuł artykułu znajduje się przeważnie w znacznikach meta, a także w wynikach wyszukiwania. Powinien więc zachęcać czytelników do kliknięcia w artykuł. Jeśli zaś chodzi o nagłówki, nie tylko porządkują one tekst, ale również mają spore znaczenie w kontekście SEO. Warto więc umieszczać w nich słowa kluczowe. Nie należy przy tym zapominać o właściwej strukturze nagłówków (H1, H2, H3).

  • Formatowanie treści. Polega na dzieleniu tekstu na akapity, pogrubianiu istotnych informacji, stosowaniu wypunktowań, właściwym użyciu linkowania, a także zastosowaniu grafik. Wszystko to ma spore znaczenie w kontekście SEO.

Oczywiście są to jedynie wybrane zasady, jakimi należy kierować się tworząc treści SEO. O ich jakości i przydatności decyduje również wiele innych kwestii. Jeśli więc nie czujesz się na siłach, by tworzyć je w sposób odpowiedni, zgłoś się do specjalistów. Pamiętaj przy tym, że dobrej jakości teksty to podstawa działań pozycjonerskich.

Tematy

SEO

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także