Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie

GIF nakazuje zaprzestania reklamy produktu Ortanol Max

MedExpress Team

Katarzyna Wróblewska

Opublikowano 28 maja 2015 09:40

GIF nakazuje zaprzestania reklamy produktu Ortanol Max - Obrazek nagłówka
Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazuje spółce Sandoz Polska natychmiastowego zaprzestania niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy wizualnej produktu leczniczego Ortanol Max, kierowanej do osób uprawnionych do wystawiania recept i osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.
[caption id="attachment_18327" align="alignnone" width="620"]Thinkstockphotos/FPM Thinkstockphotos/FPM[/caption]

Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazuje spółce Sandoz Polska natychmiastowego zaprzestania niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy wizualnej produktu leczniczego Ortanol Max, kierowanej do osób uprawnionych do wystawiania recept i osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Zdaniem GIF zachodzi podejrzenie, że informacje zawarte w reklamie: „Rekomenduj. Dla kogo? Dla osób stosujących niesteroidowe leki przeciwzapalne np. ibuprofen, ketoprofen. Korzyści dla pacjenta: Efekt osłonowy – zmniejsza ryzyko owrzodzenia i dokuczliwych bólów  brzucha” mogą naruszać przepisy ustawy zgodnie z którymi reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu, powinna zawierać informacje zgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Odbiorca reklamy otrzymuje bowiem komunikat sugerujący, że produkt leczniczy Ortalno Max może być stosowany osłonowo –  w celu zmniejszenia ryzyka owrzodzenia i dokuczliwych bólów. Tym czasem wskazania do stosowania dotyczą leczenia objawów refluksu żołądkowo-przełykowego u dorosłych.

Wskazania:

Preparat jest przeznaczony do stosowania u osób z objawami cofania treści żołądkowej do przełyku, odczuwających dolegliwości pieczenia przełyku (zgaga).

Źródło: gif.gov.pl

 

Podobne artykuły

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także